Nieuwe aanwinst : Prisma Classic

van de week binnen gekregen deze prisma Classic automatic. Het was een gok, ik wist niet wat voor uurwerk erin zat en kende verder de kwaliteit niet van dit horloge. Maar ik vond hem er wel mooi uitzien.

Het horloge voelt goed, mooi afgewerkte kast ( lugs lopen mooi mee met de pols ), mooie wijzerplaat ( wat reliëf, opgelegde indexen ) Het bandje heb ik vervangen door een oudere leren band die ik nog had liggen. De oorspronkelijke band is wel soepel, maar iets te glimmend wat mij betreft.

Het uurwerk viel me eerst wat tegen, ik had verwacht dat er een Miyota uurwerk in zou zitten, wat niet het geval is. Het is een Seagull 2555 uurwerk. Echter vele malen mooier afgewerkt dan het gemiddelde miyota uurwerk en vooralsnog loopt het ook netjes op tijd. Sterker nog ik vind het uurwerk prachtig afgewerkt, geen vuiltje of stofje te bekennen en het " pearl " patroon iet er ook echt goed uit. Ik denk dat die chinezen ver gaan komen als ze op deze manier doorgaan !

hier hele slechte foto’s gemaakt met de webcam, ik heb even helaas niks voorhanden :

foto’s van het web :

van het uurwerk :

Ik vind 'm mooi, van harte proficiat.

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ziet er goed uit.(tu)

leuk ding, maar maakt de rotor net zoveel lawaai als andere seagull´s?
(niet negatief bedoelt).
Heb een parnis, die hoor je al van verre::o:D

Mooi horloge, met herinneringen aan oude tijden. Veel plezier ermee.

Gr Wouter

Proficiat! En ik vind het uurwerk ook mooi gedecoreerd. Paar jaar terug van die MM horloges gehaald met Seagulls erin. Erg fraai.