Nieuwe aanwinst: Prisma GT met 7733

Onlangs overgenomen van een forumlid: een Prisma GT uit de jaren '70. In het inwendige tikt een 7733, een handopwinder dus. De vierkante kast is een veel voorkomend model; je ziet deze kasten bij allerlei merken opduiken. Prisma was volgens mij een plakmerk wat nogal onopvallende horloges op de markt bracht, maar volgens mij wél altijd met Zwitserse uurwerken erin.
Door de oranje accenten met blauwe subdials springt deze er voor mij uit. Helaas geen opgelegde indices op de wijzerplaat, dat kon er kennelijk niet meer vanaf:D

Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar een racingstrap met oranje accenten en uiteindelijk in Engeland hele leuke en betaalbare bandjes gevonden.
Het bandje was iets meer gevuld dan ik had voorzien, want ik kreeg hem er niet aangezet, maar gelukkig bracht Nico Rijsman uitkomst. Die heeft ook een uurwerkservice uitgevoerd. Prima vakman trouwens.
Al met al ben ik er erg wijs mee!

Leuk horloge(tu) Lekker retro!

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

tjvreeken Schreef:

Leuk horloge(tu) Lekker retro!

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

:smiley: ik begin zelf ook retro te worden:D

Mijn beste,

Ziet er goed uit deze oudgediende Prisma!!
Een olijke wijzerplaat welke omringt is door een solide kast en zich laat omarmen door een karaktervolle lederen band,
zullen jou de tijd met blijdschap doen aflezen!!
Geniet er van. Chapeau!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi! Wat een prachtige band!

“Prisma, Sinds 1948” En een 100% nederlands merk, een van de weinigen. Ik vind dat wel wat hebben (de chauvinist in mij?)
Maar affijn, een prachtige chronograaf, met inderdaad het perfecte bandje (tu) Heb je dat bandje via een webshob, dan zou ik daar graag het linkje van krijgen.

Dat bandje staat hem alsof het er altijd om heeft gehoord. Erg mooie combo weer!

Bedankt mannen(tu) Ik heb het bandje hier

gevonden. Ik heb dezelfde maar dan met witte accenten ook maar gelijk gekocht, maar doordat het nogal moeilijk wisselen is, waag ik me daar maar niet aan. Zal er wel een foto van posten, kijken wat jullie het mooist vinden.

Prachtig, maar dat had ik je al eens verteld. De band past er perfect bij.

staat ook nog een te koop op sometimeago.com voor een leuke prijs met een Landeron 248 uurwerk

Deze is ook erg gaaf, proficiat.

Mooi horloge en goede combi.
Mijn complimenten!

Die witte kan nooit mooier zijn dan deze combo. Ik heb deze niet voorbij zien komen op het forum in de verkoop sectie.