De Kerstman heeft me verklapt wat hij deze week voor mij heeft binnengekregen: een vintage Pulsar V041-5190 Bicolor! Volgens mij is deze van november 1980, en zij is in een zeer mooie staat voor een dame van 31 jaar oud. Heeft een servicebeurt gehad, pushers werken weer als nieuw en een nieuw batterijtje.
Wat me erg aanspreekt is het strakke design. Heeft wel wat weg van haar Seiko zusje uit de H601-serie (zie laatste foto). Gaat na het uitpakken naast de V041-5170 Black ion in de horlogebox.
mooie ana-digi …die hebben wel wat he…mooi plat en erg strak om de pols…
waar woond jou kerstman?? zal hem ook even een briefje schrijven…ik heb ook nog een verlanglijstje , die van mij op de noordpool geeft geen reactie!! B)-
Mooi horloge, wel jammer is, vind ik, de millimeter achtige achtergrond, ruitjespapier. Op de laatste foto zie je dat niet, en geeft daar mee wat meer rust, visueel gezien.
Verder prachtig.
Lijkt een beetje op de Seiko?? Ik zou zeggen een regelrechte Seiko-kloon!
Wel heel typerende vormgeving uit die tijd, ja. Weet nog heel goed dat je dit soort horloges veel zag (ja, ouwe l%l… 8-). Volgens mij is dit eighties design op dit moment nog niet zo alom gewaardeerd als de typische jaren '70-modellen, maar dat gaat zeker wel komen. Veel plezier, alvast!
Ik weet nog wel uit die tijd dat er vaak 2 modellen tegelijk werden geintroduceerd, 1 van Seiko en 1 van Pulsar (ook Seiko). Dan was het vaak zo dat de Seiko wat luxer/chiquer was uitgevoerd, en ook duurder in prijs.
In die tijd ging ik meestal voor de wat duurdere Seiko-modellen.
Omdat we nu -door internet- ook wat meer zicht krijgen op de modellen die destijds in andere landen zijn uitgebracht, kom je ook leuke varianten tegen op modellen die toen voor NL (Benelux?) waren.