Nieuwe aanwinst, quartz deze keer

Seiko 7C43-7010. Nog (net) geen vintage volgens de forum definitie en quartz.
De precieze leeftijd moet ik nog even uitzoeken maar ik kan nergens die handige online calculator meer vinden. Een quartz hoorde er wel een keer bij m.i. in het rijtje Seiko duikers in mijn bezit. Deze heeft overigens een wat bijzonderder kast, het glaasje zit met een draai/schroef ring vast. Je kan evt. Van bovenaf bij de wijzerplaat.
Ik ontving het horloge zonder secondenwijzer, ik heb daar even aan proberen te wennen maar dat is het toch niet. Gelukkig zat er 1 tussen een partijtje Seiko onderdeeltjes dat ik recent op de kop had getikt.
Secondenwijzer erop en op zoek naar een bandje.
Dat is een experimentje geworden…

Vorige week was ik met mijn jongste zoon bij een open dag van een meubelmakers opleiding. Een studente daar was bezig met het bekleden van stoelen met oude brandweerslang resten. Ik raakte aan de praat en zag wel mogelijkheden voor een horlogeband. Ik kreeg een stuk mee om te proberen.
Ook ga ik nog vragen of Olaf (van Dstraps) er iets mee kan.
Het is verrassend soepel en comfortabel om te dragen.

Leuke Seiko, ik ben benieuwd naar de band.

ticothijs82 Schreef:

Die staat op de foto.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

LeenV Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Die staat op de foto.

(:smiley: Okay dat is 'm, apart materiaal. Misstaat niet (tu)

Horloge is naar mijn smaak “aardig”, maar het bandje vind ik wel cool :smiley: Origineel! Beetje dun wellicht? Snijdend aan de kanten?

Proficiat!

Veekeren Schreef:

Horloge is naar mijn smaak “aardig”, maar het
bandje vind ik wel cool :smiley: Origineel! Beetje dun
wellicht? Snijdend aan de kanten?

Precies mijn gedachte.

Strakke Seiko en erg leuk bedacht van die band.Ben benieuwd of dit nog een vervolg gaat krijgen !

Mooi horloge, de 7C43 is echt een goed movement. Ook de constructie van dit klokje is erg goed. Ik wil er nog eens eentje maar de prijzen gaan nogal de lucht in van deze serie.

marnix.moed Schreef:

Proficiat!

Veekeren Schreef:

bandje vind ik wel cool :smiley: Origineel! Beetje
dun

Precies mijn gedachte.

Nee, het materiaal is niet heel dun dikker dan een nato bijvoorbeeld. Het snijdt ook niet, het is zelfs vrij zacht (het is van gebruikte/afgeschreven slang). De binnenkant is een soort textiel. Eigenlijk is het erg comfortabel er zit een beetje rek in, dat is prettig als de pols door warmte wat dikker wordt.

Een oude bekende…via een omweg wederom in Nederland terecht gekomen (tu)

Wat is het serienummer ? dit om de leeftijd te bepalen. Verder zit er een battery tijdslijn achter op de deksel, die zal ergens met 90 of 91 beginnen vermoed ik…als het serienummer dan begint met 86 is jouw 7c43 uit juni 1988.

Overigens zijn de 7c43 goed, gaat nooit iets aan kapot…maar als er iets kapot gaat is het meestal een kunststofasje wat afbreekt van de “Main plate” en is bijzonder slecht te repareren.
De oudere 7548’s zijn dan weer wat makkelijker aangezien deze vrijwel geheel uit staal zijn en vele delen zijn uitwisselbaar met 7545, 7546 en 6309 uurwerken.

Ziet er goed uit, Knap gedaan.
Ik ben benieuwd hoe je het gemaakt hebt bij de lugs en gesp?
heb je ook foto’s van de achterkant?

mooi gedaan veel plezier er mee

gr Rob

LeenV Schreef:

marnix.moed Schreef:

Proficiat!

Veekeren Schreef:

bandje vind ik wel cool :smiley: Origineel! Beetje
dun

Precies mijn gedachte.

Nee, het materiaal is niet heel dun dikker dan een
nato bijvoorbeeld. Het snijdt ook niet, het is
zelfs vrij zacht (het is van
gebruikte/afgeschreven slang). De binnenkant is
een soort textiel. Eigenlijk is het erg
comfortabel er zit een beetje rek in, dat is
prettig als de pols door warmte wat dikker wordt.

Nu ik het nog eens opnieuw lees, dacht niet dat ie dun zou zijn. Maar dacht dat de witte stukjes zouden snijden. Thx voor de update.

Leuk gevonden, deed me gelijk denken aan http://www.elvisandkresse.nl die importeren nog veel meer artikelen van oude brandweerslang maar opvallend genoeg geen horlogebandjes… gat in de markt??

EDIT:
Hmm mischien is het gat niet zo groot in de markt, blijken nog al wat merken te zijn die spullen maken van oude brandweerslang.

http://www.Feuerwear.nl is er ook 1 en op marktplaats kun je nu gratis alvast wat materiaal ophalen zag ik…!!

http://tuin-terras.marktplaats.nl/overige-tuin-en-terras/537665772-brandweerslang-gratis.html?return=eJwtjMEOgjAQRP%2BFBI60FS%2BWNAb%2BZIVKG9qy6ZZgNP67a%2FT25s1kQCv98lr2pNX5oiuykCfXu1JQC7FuaFMbIa8FA0ChNgXxm7To8PoIRjUzmbLV3aDqbgyF4emRke4z%2FS1%2BrWSIXAxpjzb7ieN6cLxlSPNhbaYAaWG7kWd9avzC54i7kVX%2F%2FgAquDZI&fta=eNot0F1uwyAMAOC78NBn%2FiFGvcKuUPFjsmhpG4W0jVbt7jPZJB4%2BbDDYERy8G3hgj3W%2BPOPcWGjgHLB9PotTaeftDiLMG3xPS2i1NNotG%2FBwXeD2uOI65fD1grTGW3khrm2OtzHc2wTyNI1UYlkeZ96LamBLHJGFiUo0UMCmcrwmhQGmUuKWV7%2BrFJE7Zzt8lqnuPRVRl11yKwRXqYMXChJMdaKaDh2TwT8IbwnaCivSAVoDQYnCsR8W3lhdCTxLjrnD52FQu6gVc3S5w%2FqYegSrTeh3gah4VJFQ%2FEAXDhgtOSE7Y50keOUq%2FVCg1dJU0fsT1Op2X2Jplxlv4%2FbZR6ApMQC7xv3Sp0KDKMdYJLD4YuHjn08WInB4%2F%2Fz8AiSWgG4%3D&fta_ind=14&fs=1

Geslaagd hoor! Zeker ook met dat bandje.