Nieuwe aanwinst, quiz, zoek de verschillen!

Vorig weekend zitten vissen in de Baai. Tot mijn verassing had ik beet, en hoe. Voor een luttel bedrag een Seiko Bell-Matic gevangen, samen met een onbeduidend jaren '80 quartz klokje eveneens van Seiko.

Hier is -ie:

en de acherzijde:

Na overleg met Richard Askham blijkt dat ik de moeder aller Frankenwatches te pakken heb gekregen, ook best een prestatie!:D:D
Ik heb een opsomming gekregen van de verschillende modellen waaruit deze is samengesteld en de echte kenner nodig ik hierbij uit om te schieten:
wie weet uit hoeveel verschillende modellen deze in elkaar is geknutseld en dan heb ik het alleen nog maar over de buitenkant! :+

volgens mij zie ik een 6309 uurwerk :slight_smile:

Wijzers kloppen niet

Knop van het alarm klopt niet

Die blauwe ring is wel mooi!

De kast is identiek aan mijn 4006-6031, dus ik denk dat het deksel niet bij deze kast hoort.

Alarm-knopje klopt niet. Opwindknop is te klein.

Akarm-ring, de minutenindeling hoort tegen de wijzers van de klok in te lopen. Deze lijkt van een duiker te komen.

Ik hoop dat je er niet teveel voor hebt betaald, en dat Richard er eventueel nog iets van maken kan. Als er maar een Bell-Matic uurwerk in zit.

Hij rinkelt in ieder geval wel:) Maar Richard raadt een service af i.v.m. de kosten. Ik heb er niet teveel voor betaald, paar tientjes in Engelse ponden gerekend, want hij komt uit Engeland.
Robbie was al warm;)

Hij isleuk ,hij is goed, hij is mooi, hij was niet duur, hij doet het,hij is apart.
Natuurlijk het is een Seiko en niet zomaar een.
Het is een mod.
Seiko’s worden soms gemodt,zelfs als ze nieuw zijn.
Lees deze reactie met een glimlach en geniet van je leuke aanwinst

Aad heeft zeker een punt. En tegelijkertijd zie je nu ook maar weer dat je altijd eerst even wat huiswerk moet doen als je serieus op zoek gaat naar een horloge. En meestal is dat huiswerk nog leuk om te doen ook! :slight_smile:

hmmm

back st. steel: seiko stainless kasten hebben nooit alleen een "stainless back"

is dit dan de achterkant van een goudkleurige?

die mooie blauwe ring is van een cushion bellmatic

dial is van deze: