Nieuwe aanwinst; raad maar!

Volgens mij zit hiern idd het Alpha uurwerk, een Peseux toch?

Berichtje van de Nomos site:

Alpha ist unser Standard-Handaufzugswerk. Doch “Standard” heißt in diesem Fall nicht “normal”, sondern einfach, dass dieses Werk beispielsweise kein Datum hat. Glashütter Spezialitäten wie Dreiviertelplatine, Sekundenstopp, Glashütter Streifenschliff, Sonnenschliff oder Langeleist-Perlage sind bei Nomos selbstverständlich. Und exquisite Gangeigenschaften sowieso.

JW,

Gefeliciteerd! Mooie klok!

De mijne is een paar jaar oud, heb het vorig jaar op de januari Rikketik gekocht. Toen schreef ik o.a.:

Het uurwerk Nomos 1T. De basis is een ETA uurwerk wat ze verfijnd en bewerkt hebben en door toevoeging van delen die speciaal voor Nomos gemaakt zijn zou het een eigen Nomos uurwerk moeten zijn. Dat staat in ieder geval in het boekje/garantiebewijs wat ik er bij heb en zal een rede zijn de prijs lekker op te drijven.
Het uurwerk is in ieder geval erg plat, het horloge is 7,5 mm hoog bij 35 mm zonder kroon breed. Er zit een stalen bodem in en een ietwat bol glaasje op. Dat geeft een mooie effect.

Ik heb net even zitten zoeken, het verschil is dat jij er een hebt met een saffierglazen achterkant met een in-house aangepast Peseux (ook ETA?) uurwerk. Prachtig om te zien! (helaas alleen een link)

http://forums.watchuseek.com/attachment.php?attachmentid=22304&d=1157277767

Mooie Duitser,
Veel draagplezier.

Jaap-Wim Schreef:

Dit is het begin van een blijvende
collectie

Niet van die rare dingen zeggen, JW :wink:
Gefeliciteerd met je aanwinst, fraaie klok!

ziet er super uit , dat je er maar lang plezier van mag hebben … . . . . . . .(tu)