Nieuwe aanwinst - Red Submariner

Ik maak maar eens een nieuw topic aan, je weet nooit waar het goed voor is :wink:

Vandaag mijn nieuwe aanwinst om de pols, een vrij ‘late’ mkIV red sub met 3,3 mln serial. Het achterdeksel is gestempeld met ‘IV 72’.

Ik vermoed dat hij ooit precies zo geleverd is, hoewel dat natuurlijk nooit te bewijzen valt. De diverse onderdelen vertonen een vergelijkbaar ‘patina’ (slijtage) en de faded fat font insert is correct voor die periode. Bij demontage van de bezel kwam er overigens een hoeveelheid oud vuil vrij, die in ieder geval suggereert dat hij niet recent (voor de verkoop) ‘in elkaar is gezet’. Ook is de originele, gedetailleerde aankoopfactuur uit 1978 aanwezig, bij een Nederlandse juwelier (1675 guldens en geleverd op een ‘solid’ 93150-band die er nu niet meer bij is). Het horloge zou van de eerste eigenaar zijn gekocht, maar niet door mijzelf. De lugs zijn nog dik, symmetrisch en vertonen een zogenaamde ‘sleeve polished’ finish.

Even een fotootje:

63 likes

Prachtige vintage klok. Gefeliciteerd met de aanwinst. En ook een perfect bandje.

Wauw die is mooi!! Proficiat

Nu snap ik waarom ik je jouw 5513 afhandig mocht maken

2 likes

Topper, van harte!!

Helemaal te gek deze. Ongelooflijk eigenlijk dat er toen al zulke mooie tijdloge duikers op de markt waren, die gewoon nog 100% mee kunnen met de tijd. Een Rolex is een goede investering wat mij betreft, al is het initieel neerleggen van de cash een uitdaging (voor de meesten).

Geniet ervan.

1675 gulden…omgerekend naar anno nu rond de 4000 euro?
Dan brengen deze rakkers een stuk meer op tegenwoordig!
Prachtige klok trouwens! genieten…

Meer van zulke vintage topics, Ramone! Ik heb je nog geliked ook, zal snel gaan zo :wink:

Gaaf horloge!!

Wat een grandioze klok! Geniet ervan!

Gaaf man, proficiat!

Onweis gaaf klokje, mag ik als, rookie in de horlogewereld, toch vragen waarom die red submariner word genoemd? (zie niets roods behalve het woord submariner op de dial)

3 likes

Daarom dus. Zeer zeldzaam. :blush:

2 likes

Minder nog. Uitgaande van 3% inflatie per jaar sinds '78 zou dat nu ongeveer €2300 zijn; 1.03^37 is ~4, dus de 1675 gulden zou nu ongeveer 5000 zijn. zeg maar 2300 euro. Beetje ruw, maar de 4000 haal je niet denk ik.

Mooie klok inderdaad. Ik ben niet zo van de duikers, maar deze is wel mooi.

1 like

Ik geloof je meteen!
Dus paar maal verdubbeld in waarde…

Fraai hoor :+1:

Een woord: WAUW!!!

Mooi, heel erg mooi!

Dit is er dus zo één die je moet kopen in plaats van je geld op de bank laten staan. Fraaie plaat.

1 like

Netjes :smiley: