Dit weekend mijn retro-look Seiko SBFG001 binnengekregen, die als bijnaam “Spirit Digital New Business Style” heeft.
Het is een zusje van de SBPG001, maar dan met een ander model kast, band en dan een negative-LCD.
Weer een mooie -en bijzondere- aanwinst voor de collectie.
De band en band-aanzet van de SBPG001 zijn mooier, maar die was dan ook een kleine € 30 duurder. Verder vind ik het contrast van de negative-LCD erg goed (op de foto’s wat minder goed te zien). En in het donker krijg je een wat “blauwige” cijfers/letters. Erg mooi.
Aangekocht via eBay bij Ace_Of_Bicycle2004, die netjes en supersnel levert.
Ik merk dat ik steeds meer aandacht begin te krijgen voor de retro digitale klokjes zoals jouw Seiko.
Die sprong er dan ook wel uit moet ik zeggen.
Fraai!
Maar, ik heb nog weinig kennis.
Heb intussen een Engelstalig forum ontdekt en ben me lekker aan het inlezen.
Las dat Seiko dit type horloge bij wijze van test in 2010 ong. de eerste lichting op de markt zette.
Kan nergens lezen dat er daarna nieuwere lijn uitgebracht werd.
Weet jij dat wel?
Jouw model is nergens meer te koop
Hoop dat vergelijkbaar nog ergens te scoren is.
Dus ik ga vandaag en morgens maar eens gericht googelen.
Frank
Seijyapan heeft ze lang gehad, maar nu ook niet meer zie ik. Als je goed zoekt, zullen ze vast nog wel te vinden zijn. Hier op het forum zijn er meer die zoiets hebben (gehad).
Ik heb die 2 van mij helaas ook geflipperd. Had er beter 1 kunnen bewaren
Dank voor snelle reply.
Het is nog te vroeg voor mij om deze tot grail te bestempelen.
Maar je weet nooit hoe het verder gaat.
Jammer dat je ze niet meer hebt.
Heb net mijn oorlogspotje stukgeslagen op een Seiko SCBS005 discus burger. Dus even niks hier. Mocht je serieus interesse hebben kun je hier op HF een Gezocht post plaatsen.
Tevens registreren op thewatchsite.com, dat is en Seiko / Citizen forum. Daar is de kans groter dat er een te koop staa. Tip: zorg dat je daar 10 posts plaatst, anders kun je geen pm sturen aan een verkoper.