Nieuwe aanwinst/review: Blauwe Oris Divers Date!

Goedemiddag iedereen,

Gisteren was het dan eindelijk zover. Na maanden van sparen en research ging ik mijn Oris Divers Date ophalen.

2 weken terug ben ik in contact gekomen met de familie Vaessen (via de webshop). Ik was gelijk enthousiast over het goede contact en zag dat ze de zwarte versie online hadden staan. Helaas was de blauwe versie niet op voorraad, maar ik besloot eerst de zwarte versie te passen om te kijken of het horloge mij überhaupt paste (heb nogal dunne polsen). Dit bleek het geval en de blauwe variant werd besteld in Zwitserland. Na 1 week kreeg ik bericht dat het horloge binnen was!

Gisteren ben ik wederom afgereisd naar Heerlen om de horloge in het echt te bewonderen en definitief de knoop door te hakken. Het was best spannend aangezien de kleur blauw van de wijzerplaat en lunette op de foto’s op het internet variëren van ‘smurfblauw’ tot donker marineblauw… Eenmaal daar aangekomen was ik blij verrast :slight_smile: Ik had direct een klik met het horloge en besloot samen met de juwelier over te gaan op het op maat knippen van de rubberen band. Dit gebeurde met een ‘botte’ schaar en na stapsgewijs alles ingekort te hebben kon het horloge voor de rest van de dag om mijn pols.Van de juwelier kreeg ik nog een pincet en een andere tool mee om de band eventueel nog aan te passen. Het horloge word geleverd met een uitgebreide mooi vormgegeven box (uiteraard in de kleurstelling zwart/rood): een informatieboekje (inclusief Nederlandse taal), garantiekaartje, een MyOris boekje, een boekje met info over de internationale garantie en uiteraard een stevige travelcase met hierin de Oris Divers Date. Het geheel werd compleet gemaakt met een Oris-tasje. Alles ademt Zwitserse kwaliteit.

Thuis aangekomen heb ik alle doosjes en boekjes nog eens rustig doorgelezen en ben uiteraard gestart met het maken van foto’s :slight_smile: Ook heb ik me geregistreerd op de website van Oris. Hierdoor kreeg ik 1 jaar extra garantie (3 jaar in totaal).

Na een dag dragen kan ik over het horloge het volgende samenvatten:
Het is een buitengewoon bijzonder horloge wat zich wat mij betreft qua grootte bevindt tussen kleine (+/- 45mm) in. Ik heb bewust gekozen voor de rubberen band omdat de stalen band om kleine polsen mijns inziens niet in verhouding is. Bovendien scheelt het in gewicht en vind ik de rubber band net wat sportiever. Het automatisch uurwerk loopt erg ‘smooth’. Een mooi detail blijft het subtiele golfpatroon op de wijzerplaat. Het horloge bevat behoorlijk wat Superluminova en is tot enkele uren in de nacht goed af te lezen. De lunette heeft veel grip en draait erg soepel en stevig. Tot slot nog wat over de kleur: afhankelijk van de lichtomstandigheden en inval varieert deze van marineblauw tot bijna zwartblauw. Enige puntje van zorg zijn de verbindingsstukken tussen de klok en de band. Deze zijn gepolijst en dus best krasgevoelig. Conclusie: een geweldige duiker!

Hieronder een kleine selectie van de foto’s:

Groeten :)-D,
Teun

Mooi hoor(tu), gefeliciteerd.

Heel gaaf! Vooral de kastvorm is echt super! :~
Geniet ervan :slight_smile:

Erg leuk!:slight_smile: Uk was al benieuwd naar je foto’s en verhaal, leuk gedaan!(tu)

Erg leuk!:slight_smile: Ik was al benieuwd naar je foto’s en verhaal, leuk gedaan!(tu)

blauw is altijd goed!

mooi klokje!

maar over de kleur blauw, toen ik mijn Aquaracer cal.5 kocht was blauw niet de meest gangbare kleur…werd min of meer zelfs afgeraden. (o.a. ivm verkoop)
nu zie ik de laatste tijd tóch wel weer veel blauwe horloges, trendverschuiving?

/edit: heb dus destijds wél de blauwe Tag gekocht :slight_smile: inruilwaarde is niet belangrijk, je moet er zelf plezier aan beleven

Heerlijke stoere klok met een prachtige wijzerplaat.

Ga je veel plezier aan beleven!:~

Erg mooi! Heel eigen design, met de ketelvormige kast. De golfjes zijn ook zo’n leuke touch.

Gefeliciteerd.

Prachtige origineel vormgegeven duiker (tu)
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Mooi! En puntje praktisch, de datumring is van een fatsoenlijk formaat. Geen loep nodig (tu)

Wat een prachtige klok, hier ga je erg veel plezier van hebben.

Mooie klok, zeker met de rubberband (tu).
Veel plezier met je aanwinst.

Mvrgr, Andre

:~

Erg mooi!

Ja ben er ook erg blij mee. Heb een tijdje getwijfeld tussen de Divers en de Aquis. Deze vond ik net wat sportiever en met als leuke detail de wave dial :wink:

Iedereen dank voor de positieve reacties :wink:

Gr en fijne zondag!

Teun

Teun,

Leuk verhaal en mooi horloge man! Toffe dikke duiker!

Heel veel plezier er mee!

Groeten

Stoere klok! Van harte!!

Hans

Gefeliciteerd en veel draagplezier.

Ziet er goed uit! Veel kijk en draagplezier

Gaaf, en op rubber mooier dan op staal vind ik.