Nieuwe aanwinst: Revue "Konediesel"!

Een horloge waar ik altijd al dol op was, vanaf het moment dat Peter (nic 2006) 'm postte (in 2006?), de Revue (Thommen) gemaakt voor een Fins bedrijf genaamd Konediesel. Ik kan over dat bedrijf niets vinden dus het zal wel niet meer bestaan. Wat mij toen en nu meteen in het oog sprong waren de 3 tulpjes (of vlammetjes?) in het logo van Konediesel. Ze contrasteren prachtig met de plaat en de wat grove wijzers!

Ik was dan ook erg blij toen ik 'm op Horlogemarkt.nl te koop zag staan en Peter akkoord ging met mijn bod. Peters keuze van band is zo goed geweest dat ik daar niets aan heb gedaan en omdat zijn foto’s ook beter zijn dan ik normaal kan maken en ik die van hem bij het horloge heb gekregen hierbij mijn nieuwe aanwinst:

Ik ben er erg blij mee, Peter… bedankt!!!

Vet!!!

Ook het model van de kast spreekt mij aan, op het andere forum noemen we dat een “pannekoek”.
En dan die stompe wijzers… hmmmmmmm!!

Veel plezier!!

Waarom een pannekoek? :slight_smile:

Vanwege de zogenaamde plat geslagen looks van de kast…

Ik heb zelf ooit een Omega gehad met soortgelijke rondingen:

Heb ik verkocht omdat ik alleen nog staal wil hebben. Maar als ik ooit een stalen pannekoek tegenkom, liefst met wat historie eromheen dan koop ik het ding!!!

Mooie klok Henrik, gefeliciteerd(tu). Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Mijn beste,

Proficiat met dit verworven horloge.
Een horloge welke een welkome aanwinst zal zijn voor jou tijdloze collectie vintages.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik vind hem prachtig Henrik. Hij ziet er ook nog helemaal top uit. Een mooie aanwinst.

Ik vond het horloge bij de vorige eigenaar al mooi, had helaas de fondsen niet toen hij te koop kwam.

Maar om even terug te komen op je opmerking over KONE diesel.

Kone diesel schijnt inderdaad niet meer te bestaan het is een aantal jaren gelden (2003 dacht ik) verkocht aan Massey Ferguson. Het produceerde stationaire en primaire dieselmotoren met toepassingen in landbouwtractoren, generators, grondverzetmachines en voornamelijk liften…

De groep die eigenaar was van Kone diesel, met als voornaamste merk SISU (ook hier zie je wel eens een Finse transporteur met zo’n vrachtauto op de weg) bestaat echter nog steeds en is 1 zo niet de grootste fabrikant van Liften, roltrappen en toegangsdeuren… Je hebt vast wel eens in een Kone gestaan !!

Het logo op het horloge is zo te zien niet meer in gebruik bij Kone.
http://www.kone.com/corporate/en/Pages/default.aspx

Kone liften! Ja natuurlijk ken ik die! Dank je voor de info, leuk om er bij te weten.
Gelukkig dat ze vroeger trouwens dat oude logo hadden, anders was het horloge 90% minder mooi, het is voor mij het logo wat het hem doet.

Leuk hoe persoonlijk dit nou weer is! Voor dat logo zou ik niet direct vallen, al vind ik 't wel mooi. Voor mij is het voorl de vorm van de kast en de brede wijzers! :slight_smile: