Nieuwe aanwinst (Rolex Date 1977)

Afgelopen week een bijzondere Rolex Date uit 1977 bij Crownguard gekocht.

34MM leek mij erg klein voor mijn pols maar hij draagt erg prettig.
Heel blij mee…

Hier 2 foto’s:

26 likes

Misschien leuk even te vermelden waarom dit horloge bijzonder is! Mij zegt het namelijk niets…

Staat je goed, :wink: succes met deze aankoop

Wat is TROFEO?

1 like

‘Trofeo rolex’ he…?

1 like

Is die niet voor een of ander tennistoernooi uitgegeven, vandaar Trofeo?

2 likes

Trofeo Rolex 1977"
It can be assumed that this watch was part of the winner’s prize at the Monte-Carlo Rolex Masters" tennis championship. The annual tournament was first held in 1897, which makes it one of the longest established tennis championships in the world. Professional players were allowed to compete from 1969 on after the beginning of the Open Era. The Monte Carlo tournament has been part of the Masters Series from the start and is considered one of the most prestigious championships played on clay. In 1977 Bjoern Borg won the singles title against Italian Corrado Barazzutti in three sets with 6-3, 7-5 and 6-0.
Source: http://de.wikipedia.org/‌wiki/Monte_Carlo_Masters, as of 08/23/2013

3 likes

Gewoon het horloge van Björn borg! Hoppa!

:beers:

1 like

Mooie nieuwe aanwinst! Proficiat en geniet ervan!

1 like

Mooi horloge. Wijzerplaat lijkt vrij modern.

1 like

Ik kwam er net ook een tegen met zwarte plaat dus winnaars horloge…denk het niet.

1 like

Geen idee wie hem gewonnen heeft, kan ook een dubbelspeler zijn geweest.

Dat maakt het wel bijzonder, dat je weet dat het een prijs is geweest voor de winnaar van het toernooi maar niet weet wie hem gekregen heeft.
Bjorn Borg kan dus ook…

En 1977 is mijn geboortejaar dus dubbel bijzonder.

7 likes

Gefeliciteerd en geniet ervan :+1:

1 like

Wijzerplaat en wijzers zijn vervangen, zie swiss made op de 6 uur positie. Luminova dus ipv tritium

1 like

Ik geloof niet dat er een vraag over werd gesteld, dus laat TS lekker genieten van zijn aanwinst zou ik zeggen…

4 likes

Aangezien Raymond deze bij Crownguard heeft gekocht neem ik aan dat hij hiervan op de hoogte was en dit geen probleem vond.
W_G leek de plaat vrij nieuw, ik probeer hem even uit te leggen waarom.
Conclusie; geen gezeik en Raymond blij met z’n Date inclusief cool en uniek verhaal.

2 likes

Ik weet alleen dat het plexiglas ooit vervangen is.

Als ik naar andere Trofeo Rolexen kijk op Google zie ik eigenlijk geen verschil met de mijne, zelfs een filmpje op YouTube van een zelfde Trofeo Date van 1974 zie ik geen verschil.
Staat ook Swiss Made.

Veel draagplezier :+1:

1 like

Date is top :+1: mooi ding.

Heb de Date 1500 laatst nog eens opgemeten en hij is nauwelijks kleiner dan een Datejust 1601

Datejust 35,8 mm en Date 34,9mm. De Lug tot Lug maat scheelde 1mm

1 like

Ik vind er op internet inderdaad veel met alleen swiss made maar toch ook met t swiss made t… de echte kenner zal het weten, ik durf er niks meer over te zeggen.

Wel cool dat je deze toch gevonden hebt, paar weken geleden had je een gezocht topic hiervoor aangemaakt toch? Was ie toen niet net bij Crownguard verkocht?

1 like