Nieuwe aanwinst: Rolex en Chronographe Suisse!

Een typische “Henrik aankoop”: Een algemene en vage omschrijving van een lotje (Het gaat hier om een sigarendoos met een 15-tal uurwerken waarvan de digitale moeten voorzien worden van een batterij. Bij dit lot zitten enkele mooie exemplaren waaronder een Goldplated uurwerk die in een uitstekende staat verkeerd.) met een mooie foto:

Mijn oog viel bij toeval op de zwarte plaat boven de Rolex (die had ik nog niet gezien). Dat kon niet anders dan een jaren 40/50 chrono zijn! De verkoper wilde het graag naar NL sturen, hij reed er zelfs even voor naar NL om het vanaf de grens aangetekend te verzenden. Prima service dus ondanks dat hij maar een feedback van 6 (wel 100%) had.
Gisteren kwam de sigarendoos binnen. 13 stuks rotzooi die na wat experimenteren allemaal in de prullenbak liggen. De Rolex gaat mee naar de schietvereniging, daar ligt mijn gereedschap om die kast te openen :smiley:

Maar dan de Chronographe Suisse… Dat zag er ook niet best uit. Vies, veel krassen op het glas, vlekken op de plaat en de wijzers van de normale seconde en chrono minuten lagen er af…
Na wat schoonmaken echter bleek de kast praktisch NOS te zijn, geen krasje te vinden! De wijzers er weer op (volgens mij verkeerd om maar anders valt de secondewijzer er weer af :D) en de krassen uit het glaasje… en lopen, nu al bijna 24 uur! Alleen de chrono hapert. Ik denk dat het Landron 48 uurwerk eens schoon gemaakt moet worden. De plaat vertoond vlekken die lijken op vochtplekken. Het stoort mij niet als vintageliefhebber, ik kan wel wat hebben.
De kast is dus prachtig, 20 micron verguld en 39 mm breed. Dat is erg groot voor die tijd!

Als je daarbij optelt, de spanning van de aankoop, het wachten op het pakje, de spanning wat er uit gaat komen… en dat dan voor 42,40 inclusief verzendkosten… Heerlijk!

Gefeliciteerd, da’s weer boffen zeg!! Mooie CS!

Ik kijk al uit naar de voor en na van die Rolexxxxxxxxxxx B)-

Ruud

mooie chronograaf!

Mooi…Het is je weer gelukt :wink:

Mooi hoor, van harte! :smiley:

Damn nice deal!
Wel eff een ander bandje om doen he!

Hmmm, Er schieten me delen van twee spreekwoorden te binnen…

De duivel en iets met grootste en verder iets met geluk en…Ik weet niet meer precies hoe het gaat (:smiley:

Dat zijn toch wel de aanwinsten waar iedereen alhier naar op zoek is. Knap speurwerk, Henrik (tu)

veel plezier ermee.

Geweldig zo’n geslaagde “Henrik aankoop”, heel leuk als een gokje zo goed uitpakt!
Mooie chrono, de wijzerplaat zie ik niet veel verkeerds aan; veel plezier ermee (tu)

Groet,

mooi klokje Henrik , met een Landeron 48 - nieuwer type - 17J caliber (tu) die 42 euro is weer goed besteed :slight_smile:
de sekondewijzer en minutenwijzer op de sub dials zitten trouwens goed zo !

wat was dat horloge met die witte ronde kast en bruin leren bandje in het midden dan ?
wel wat vreemd dat je je gereedschap op het oefenterrein hebt liggen , of is dat normaal in omgeving Rotjeknor ?

groet, André

Je moet toch eens uitleggen hoe je dat flikt, wat voor zoektermen gebruik je niet op ebay ??
Zoek je op horloge of sigarendoos ??

Geweldige aankoop, en een pracht van een CS. Veel plezier ermee !

leuk dat zo’n aankoop zo goed uitpakt … veel plezier ermee (tu)

Ik ben benieuwd of Henrik dat gaat verklappen :wink:

Henrik…are you there? :slight_smile:

Je weet ze toch altijd uit te halen , Henrik.
Veel schietgenot en voor die “schat” veel draagplezier.

off-topic. Ik moet mij ook laten aansluiten in een schietclub vanaf januarie wegens nieuwe wapenwet. Anders moet mijn collectie wapens binnen geleverd worden of onklaar gemaakt worden. De gangsters hebben zo een wapen, wij als “brave” burgers moeten ons bewijzen. Voor ieder type wapen “zou” in principe een examen moeten afgelegd worden. Ze zijn hier in de regering gek aan het worden.
Ga ook namaak rolexen verzamelen als schietschijf. Als ik er niet genoeg vind, kan ik uitbreiden naar andere merken zoals panerai :wink:

Oh, nee ik zoek niet direct op dit soort dingen, ik loop er tegenaan. Gewoon goed kijken is het hele eieren eten!

Ach ja Freddy, het is slechts een kwestie van tijd dat het hier ook gaat veranderen. Het is heel simpel een politieke reactie op een gebeurtenis. Je hebt het in Engeland gezien, toen in Duitsland en laatst bij jullie. Een of andere idioot die lid is van een schietvereniging draait op een dag door en schiet wat mensen overhoop… en dan gaat de politiek ingrijpen.
De kans dat dat in Nederland gebeurt is misschien wel kleiner omdat we hier redelijk streng zijn, je mag niet zomaar lid worden van een vereniging en al helemaal geen wapens kopen als je wat op je kerfstok hebt. En doe je iets raars terwijl je legale wapens bezit komt de politie (als het goed is) je wapens in beslag nemen. Dat helpt natuurlijk maar het is geen garantie.
Maar zoals in zoveel takken van sport, je hebt maar 1 (of een klein groepje) maffert nodig om het voor een hele grote groep te verpesten.

Laten we het maar weer over horloges hebben :smiley: