Nieuwe aanwinst: Rolex GMT II

Vanochtend was het dan eindelijk zover: met de verkoper afgesproken bij een van der Valk hotel. Onder het genot van een kopje koffie werd het een leuke ontmoeting en had ik alle gelegenheid het horloge en de papieren te bekijken. De Rolex GMT II uit het jaar 2000 (A-serie) verkeert in een goede staat: de kast zelf heeft slechts weinig zeer oppervlakkige gebruiks-sporen. De band heeft wat meer sporen, maar de staat is toch goed te noemen, geen diepe krassen of beschadigingen. Ik hoefde niet lang na te denken en de deal was gesloten.
Thuis aangekomen stond zowaar de postbode voor de deur met een pakketje dat getekend moest worden. Perfecte timing ,want in dat pakketje zat de zwarte lunette die ik van een www.r-l-x.de forum-lid had overgenomen.

De zwarte lunette had ik alvast gekocht omdat ik het idee had dat de rood-zwarte lunette niet helemaal mijn smaak zou zijn. Maar na de GMT met rood/zwart lunette in het echt bewonderd te hebben kan ik niet anders zeggen dan dat deze combinatie mij ook zeer bevalt!

De foto’s:

Krasjes zijn zichtbaar op de band, in het echt zijn deze krasjes minder zichtbaar:

Veel platter dan de Nettuno 3 :slight_smile:

En na het wisselen van de lunette:

Ik kan het niet nalaten er weer even een Photoshop-filtertje over te gooien, vergeef me:

Als je een horloge pas een paar uur in je bezit hebt kun je nog niet echt goed aangeven hoe het bevalt, maar ik wil toch mijn eerste indrukken met jullie delen:

Ten eerste kan ik het natuurlijk niet nalaten toch even de GMT te vergelijken met de Marcello C Nettuno 3 (ook al weet ik dat dit geen goede vergelijking is). De grootste verschillen:

  • de GMT is veel minder zwaar
  • ik was bang voor de kwaliteit van de band, ik ben vaak de opmerking tegengekomen dat de Nettuno 3 band veel beter was. Nu ik de GMT een paar uur om heb gehad ben ik gerustgesteld: prima band, de breedte loopt heel mooi af richting de sluiting, en de band is ook iets dunner en sluit wat beter om de pols, prima gewoon.
  • De N3 heeft ook een loupe, maar die werkt niet, de loupe van de Rolex werkt overduidelijk, ik geloof dat hij 2.5x vergroot
  • En zoals bekend is de lichtgevendheid van de N3 vrij slecht. De superluminova van de GMT is zeer goed, iets beter zelfs dan mijn Seiko SKX007!

De N3 buiten beschouwing gelaten is mijn eerste indruk dat dit een fantastisch horloge is. Sinds vanmorgen heb ik nog geen seconde afwijking kunnen constateren, dus het horloge lijkt goed te lopen. Het draagt aangenaam, sluit prettig om de pols. Het GMT-caliber zit ingenieus in elkaar, leuk om mee te spelen en te ontdekken! Grappig ook om de mogelijkheid te hebben de lunettes te wisselen. Ik zal rood/zwart en zwart waarschijnlijk regelmatig afwisselen, en misschien ook nog wel eens de rood/blauw combinatie oppikken.

Rest mij nu niets meer dan een paar mensen te bedanken:

  • Harrie: bedankt voor het prachtige horloge en de goede deal!
  • Henk Hoving (de NL Rolex-goeroe): bedankt voor de tips en alle informatie
  • Dimitri: danke für die super Lunette!! :slight_smile:

Gefeliciteerd met deze GMT II Highstreet, kan geen kras ontdekken maar dat ligt dan zeker aan mij.
Ik ben niet echt een liefhebber van dit model, maar door jou prachtige foto reportage en verslag,zou ik er bijna zelf één gaan aanschaffen.

Groet, André

Heel fraai! En w.b.t. het bandje kan ik je indruk bevestigen. M’n vader heeft er jaren een aan z’n IWC gehad, en ik heb het toen dat horloge de geest had gegeven nog jaren aan een naamloos horloge gedragen. Ik zie dat ze nog net zo flexibel zijn als degene die ik had. Tip: krijg er geen fietsongeluk mee. Zo ben ik de mijne kwijtgeraakt (niet meteen door dat m’n horloge weg was, verder niets ernstigs) :frowning:

Hallo,

Mooie watch en foto’s Highstreet :slight_smile:

Even terzijde een newbie vraagje: kan iemand het verschil uitleggen van de orginele GMT en de GMT II versie?

Ik bedoel hiermee eigenlijk de uiterlijke verschillen, dus niet het loopwerk.

Via enkele foto’s op internet valt me op dat de wijzerplaat veranderd is (details om de aanduidingen) en ik heb het idee dat ik dat bij de oude versie dus juist mooier vind.

Zijn er verder andere verschillen zoals vorm van de behuizing/band etc?

Mooi horloge en prachtige foto’s. Ik hoop dat je 'm met plezier zult dragen!

hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ziet er allemaal erg goed uit!

Vraagje: zo een lunetten, is dat zo makkelijk te vervangen? is het een klik systeem of zo? iemand misschien!

Highstreet veel geluk met je Rolex!!!

Groetjes

Roger

Het wisselen van de lunette-inleg is een klusje van 5 minuten, maar niet een gemakkelijk klik-systeem, het is duidelijk niet de bedoeling dat de eigenaar dit zelf doet lijkt me. Hier kun je zien hoe je het toch zelf kunt doen:

http://www.r-l-x.de/wbb2/thread.php?threadid=6377&sid=

Gefeleciteerd Hans, Voor mij ook de mooiste Rolex.

Ik vind het horloge in een prachtige staat, lijkt op de foto als nieuw.
Vind de zwart/rode bezel ook het mooist, zwart is mooier als dresswatch.

Ik verwijs ff naar mijn voor en na van een tijdje geleden van een oudere GMT II.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,3183

Met welk fototoestel werk jij, prachtige foto’s en gaat redelijk dichtbij.

Da’s een geweldige voor en na Freddy! En dan te bedenken dat ik het al knap van mezelf vind dat ik de lunette-inleg zelf kan wisselen! :slight_smile:

Foto’s zijn gemaakt met een Canon 20D

Groeten, Hans

Mooi verhaal Freddy.

Als je dit kunt heb je echt ook eer van je werk.

Van harte met je nieuwe aanwinst.

Mvg Dennis.

GMT heeft kunstofglas en de GMT2 heeft safierglas.

Ruud

Wat een schoonheid, geniet er van.

Ruud

Jaap, een hele maand doordraaien hoeft toch niet, want je kunt de datum ook terugdraaien!

Schitterend horloge, gefeliciteerd!!

Ik wil er zelf ook een, zit alleen nog steeds te dubben tussen de GMT II en de Sub Date…

Ik leef met je mee, de Sub date is ook erg mooi idd. En de sub nodate trouwens ook! :wink: Moeilijk, keuzes, keuzes…

Gefeliciteerd Hans! Ik vind 'm prachtig, met de rood zwarte lunette het mooist. Ik begin ook steeds meer te neigen naar een Rolex…

Hele mooie foto’s en ziet er strak uit!! Zelf vind ik de geheel zwarte lunette het mooist. Toch leuk om het idd af en toe af te wisselen. Wist niet eens dat dat kon bij deze modellen.

In een woord: fantastisch, met de rood-zwarte lunette overigens nog net iets mooier! Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst.

Zeer mooi rood met zwart veel plezier ermee.