Afgelopen week kwam er een langgehoopt telefoontje binnen. De Rolex Sea-Dweller Deepsea James Cameron lag voor me klaar. Een paar lange dagen vol wedtrijdspanning lagen voor me. Ik moest tot zaterdag wachten totdat ik in de gelegenheid was om hem op te halen.
En nu is hij er eindelijk! En wat een plaatje! Als een kind zo blij. Hoewel ik de eerste generatie al fraai vond, had ik altijd wel een dubbel gevoel bij de band. Hij mocht wel wat breder naar mijn smaak. gelukkig heeft Rolex geluisterd en hebben ze in het voorjaar een paar subtiele wijzigingen aangebracht. En het resultaat mag er zijn! Inclusief het nieuwe caliber en de bredere band maakt deze extreme duiker me helemaal blij.
Na 2 dagen dragen kan ik een eerste conclusie trekken. In een woord geweldig! Ja, hij is fors. Maar ook goed draagbaar. Gewicht voel ik nauwelijks. Was al een Planet Ocean chrono (9300) gewend. Deze is zelfs iets kleiner en dunner. De fijnafstelling van de band ontbreekt op mijn Omega. De Rolex draagt altijd perfect. Als het wat warmer is of kouder. Een kleine aanpassing en hij zit weer als een maatpak. Heerlijk en een fraai stukje techniek.
En dan natuurlijk de eerste plaatjes! Echt betere foto’s volgen nog.
Geweldig horloge en veel plezier ermee.
Vorige week de 116660 gekocht en inderdaad zoals je schrijft met dit warme weer is het fijn om zo n sluiting te hebben.
Heel mooi! Ik ben ook zeer benieuwd naar de bredere band. Ik vind de oude wat topzwaar en heb hem daarvoor verkocht. ik vind het model an sich heel mooi. Toch maar eens kijken.