Nieuwe aanwinst: Sandwich Speedy

Hallo Marnix,

Ik was zo van m’n sokken geblazen door je bloedmooie speedy, dat ik net merk dat ik nog niet gereageerd heb ! :smiley:

Proficiat, pracht-exemplaar: staat ook op mijn wenslijst, maar net als bij jou is het een zwaar twujfelgeval: ik heb zo’n Alpha lookalike - ik weet dat is niet hetzelfde, maar ik draag hem toch graag - en de afleesbaarheid is ook erg goed.
Wat me dus doet twijfelen om het origineel te kopen.

Mocht ik er eentje kopen zou het beslist dezelfde als die van jou zijn: ik heb ook geen boodschap aan “sexy plexi”, en dit horloge verdient gewoon een zichtbodem. Ik zou het wel nieuw of NOS kopen, want ook voor “patina” loop ik niet echt warm. Luminova moet zijn originele kleur hebben en als je 5 minuten buiten loopt, moet die daarna binnen gewoon stralen.

Da’s mijn idee.

In elk geval, dit is een prachtige aanwinst ! Wellicht ook een blijvertje.
Veel plezier ermee.

Marc-B1 Schreef:

Hallo Marnix,

Ik was zo van m’n sokken geblazen door je
bloedmooie speedy, dat ik net merk dat ik nog niet
gereageerd heb ! :smiley:

Je bent niet de enige. Denk dat Wolly ook nog niet bekomen is van die mooie plaatjes :+

Proficiat, pracht-exemplaar: staat ook op mijn
wenslijst, maar net als bij jou is het een zwaar
twujfelgeval: ik heb zo’n Alpha lookalike - ik
weet dat is niet hetzelfde, maar ik draag hem toch
graag - en de afleesbaarheid is ook erg goed.
Wat me dus doet twijfelen om het origineel te
kopen.

Ik begrijp het helemaal, want ik heb precies hetzelfde met lookalikes. En toch bij dit model zo een 10 jaar lang over getwijfeld.
Wat zijn bij jou de twijfels?

Mocht ik er eentje kopen zou het beslist dezelfde
als die van jou zijn: ik heb ook geen boodschap
aan “sexy plexi”, en dit horloge verdient gewoon
een zichtbodem. Ik zou het wel nieuw of NOS kopen,
want ook voor “patina” loop ik niet echt warm.
Luminova moet zijn originele kleur hebben en als
je 5 minuten buiten loopt, moet die daarna binnen
gewoon stralen.

Da’s mijn idee.

Tja, smaken verschillen eenmaal. En plexi, kan op sommige modellen ook best sexy zijn heb ik gemerkt. Zo vind ik het best charmant op de 1963

Alleen wat ik zo mooi vind op de Speedmaster, is dat Omega z’n best heeft gedaan om de looks van het hoogopstaande plexiglas te behouden. Dat mooie gebolde zit er nog steeds in. En ondanks dat het toch een andere… feel heeft, vind ik het mooi genoeg en veeeel prettigere gedachte dat ik niet als Assepoester hoef te blijven boenen. Want als Omega met het saffierglas ook zo iets had gedaan als Seagull,

dan was ik een heel stuk minder overtuigd geweest van de Sandwich Sapphire Speedy…

Voor de liefhebbers zijn d’r overigens ook sexy-plexi speedmasters MET open achterkantjes. Dus eigenlijk is er voor ieder wat wils.

In elk geval, dit is een prachtige aanwinst !
Wellicht ook een blijvertje.
Veel plezier ermee.

Het zijn allemaal blijvertjes. Tot nu toe…
Want 1 paar horloges had ik gekocht als “investering” toen ik nog dacht dat limited horloges goeie investeringen zijn… Niet zo slecht als sommige aandelen, maar toch geen goudmijntje :sunglasses:
En om nou 2 precies dezelfde dure horloges te houden is ook wat zonde, als daarvoor in de plaats een ander mooi horloge kan komen.

En daarnaast heb ik met de Monaco een beetje hetzelfde gekregen als met de Speedmaster. De classics Heuer re-edition uit begin 2000 zijn erg leuk, maar de versie van een paar jaar terug met saffierglas is toch net een stukje leuker met ook dat opgehoogde vierkante (!) saffierglas. Smullen!! En helemaal de Heuer re-edition met de kroon op 9, en de horizontale indexen. Das kwijlen!!!
Hoewel dat al rode me iets te veel vh goeie is. Vooral op de wijzers, ook al is dat authentieker.

Dus wie weet begint de flipperitus bij mijn straks ook :wink: