Zoals bekend ben ik op zoek naar een TWCO, kwam toevallig een broertje tegen, de SAWC.
Nu staat er op Ebay wel een SAWC, maar kon 't niet echt eens worden over de prijs…de doos was ook al niet origineel en nog wat kleine dingen.
Afijn, wat zoekwerk verder bracht me op onderstaande SAWC:
een SAWC GMT Limited Edition 45, nieuw en ongebruikt!
Het horloge is gemaakt voor het 45 squadron van de Spaanse luchtmacht, in een gelimiteerde oplage van 500 stuks.
Deze klok heeft een stalen kast van 40 mm, bicolor bezel, AR saffierglas, open deksel met zicht op de ETA 2893 automaat en waterdicht tot (slechts) 200 meter.
Dank!
Ik hou wel van de duikerstijl, alleen wel met een bepaald soort rust in de plaat.
Wijzertjes en andere onzin zijn niet aan mij besteed.
Deze SAWC heeft een blauwe plaat, net als m’n Tag Aquaracer en dat bevalt me eigenlijk wel
Helaas zat er nog wel een prijskaartje aan deze SAWC, maar goed…so be it.
SAWC is dus bij deze ook op 't forum vertegenwoordigt het word hier steeds gekker.
/edit: wat ik overigens erg leuk vind zijn de two tone cijfers op de bezel, zwart/wit
Het zal nog even duren voor ie op de mat ligt, maar ben er nu al erg content mee!!
vooral 't bodemglas vind ik wel kicken zo met 't logo erop!
tevens wat info voor mezelf (als reminder): klokje is uitgebracht in 2007 en kostte destijds 950 dollars
en nog wat plaatjes van het net, kan ik alvast even verlekkeren aan de piccies!
eigen foto’s komen nog…
Inderdaad zeer fraai exemplaar.
Er zijn nog steeds mooie merken met een eigen
gezicht.
groetjes Lenno
hmm, dat eigen gezicht kan je ook wel weer vergeten.
het merk SAWC bestaat namelijk niet meer!
Het betreft nml. een man, ene José San Antonio die nogal wat verkeerd heeft gedaan.
TWCO (nu overgenomen door Robbert Suurland) en SAWC waren in eigendom van José San Antonio en deze man heeft nogal een puinhoop achtergelaten, horloges niet leveren terwijl aanbetaald is enz. enz.
Ik weet niet alles, maar Robbert heeft ook met wat pijn en moeite het merk TWCO overgenomen…slechte communicatie vanuit Spanje enz.
Hij heeft dus ook de handelswijze van José ervaren…
TWCO & SAWC hebben naar mijn beste weten niet zo lang bestaan en deze horloges zie je dus niet vaak!
Toch ben ik wel erg gecharmeerd van deze horloges, alsmede de nieuwe TWCO van Robbert (gebaseerd op de oude TWCO, daarom heb ik 'm ook gekocht).
Toen ik dus bovenstaande SAWC trof was de keus niet héél erg ingewikkeld
*bovenstaand verhaal kan incompleet zijn, m’n spaans is niet geweldig!
die scheve cijfers waren me ook al opgevallen, althans bij de 15.
weet niet of 't zo lijkt of dat er niks aan de hand is…daarbij, 't is spaanse makelij hè
het uurwerk is Swiss, de rest niet
ik lig er vooralsnog niet wakker van, eerst maar eens zien hoe de mijne eruit ziet als ie binnenkomt
zit nog eens te kijken (hij blijft mooi :D) maar kan 't ook niet zo zijn dat de 15/30/45 (te) dicht tegen de buitenrand aan zitten waardoor 't lijkt alsof ze scheef staan?
de cijfers staan recht terwijl de buitenrand rond is, zit misschien net iets teveel tegen elkaar aan.
Erg mooi, ben zelf ook een tijdje aan het kijken, maar is inderdaad moeilijk te vinden. Ik heb ook die ene op ebay in de gaten gehouden maar 70 euro aan verzendkosten vond ik weer te gortig.
Heb net een Spaans forum ontdekt maar “Google vertalen” is niet je van het. Spreek geen woord Spaans dus is best wel lastig.
Hoe ben je er aan gekomen, ook via een/het Spaanse forum?
net email van Robbert Suurland (TWCOwatches.com) binnen, de SAWC is geen broertje van de spaanse TWCO maar een voorloper van de spaanse TWCO!
als ik m’n hollandse TWCO ophaal, dan zal ik van Robbert meer te horen krijgen over de historie van deze merken, word dus vervolgd!
@Peterpan
ook al aan 't kijken voor een SAWC?
dit door m’n posts op dit forum of uit eigen beweging?
niet dat 't iets uitmaakt, maar evt. wel leuk als ik wat mensen aangestoken heb!