Nieuwe aanwinst Seagull 1963

Ik wilde graag mijn nieuwe aanwinst showen. Mede omdat ik had aangegeven graag een Seagull 1963 te willen hebben. En omdat een mede forumlid ook interesse in een Seagull heeft.

Ik heb hem zaterdag online besteld, en vandaag kwam hij binnen. Het komt in een leuk blikje.
Ik heb de meest ouderwetse variant gekozen. Die staat het dichtst bij het origineel. Dus plexiglas en de 38mm variant. Je kunt ook 42mm krijgen met saffierglas, echter niet bij deze shop. Daarnaast heb ik wel gekozen voor een zichtbodem. Die vond ik leuk, want dan kun je goed kijken naar het handopwind uurwerkje.
Tot mijn verbazing, zat ook de stalen bodem er nog los bij! Prijs voor dit alles inclusief verzendkosten 219,-

Het voelt lekker licht aan, maar toch niet goedkoop. Tikt gezellig mee en het blauw van de wijzers komt mooi over.

Ik zal later dit weekend wat zeggen over de accuratesse van het uurwerk. Hieronder nog wat fotoā€™s.

1 like

Proficiat. Blijft een leuk horloge. En als je de rode belettering van het glas af wil, is er de gemakkelijke suikerklont-methode :wink:

Leuke aanwinst, staat prima! Is dat de meegeleverde NATO (vanwege de maat)?

Gr, HJR

Ja, deze zat er bij. Stevig bandje, maar hij sluit net niet lekker aan. Diameter lugs is 18mm. Bandje fractie breder vermoed ik.

Haha, ik laat het er nog even op zittenā€¦

Het blijft een erg leuk horloge en staat nogsteeds op mijn ā€˜mogelijkā€™ lijstje.

lencoth Schreef:

Proficiat. Blijft een leuk horloge. En als je de
rode belettering van het glas af wil, is er de
gemakkelijke suikerklont-methode :wink:

Ik ben nieuwsgierig naar deze gemakkelijke suikerklont methode. Hoe werkt het precies? Werkt het ook op plastic of alleen op glas?

Proficiat, veel plezier ermee !

en bedankt voor de tip dat er ook 42mm Ƙ
te koop zijn, weer wat geleerd (tu)

grt. Gerard

Rob & Roll Schreef:

Ik ben nieuwsgierig naar deze gemakkelijke
suikerklont methode. Hoe werkt het precies? Werkt
het ook op plastic of alleen op glas?

Je kunt de verf er af krijgen, door het er met een suikerklontje af te ā€œpoetsenā€. Suikerklontje krijgt de verf er af, maar is relatief zo zacht dat het het glas niet aantast. Zou het niet op plastic proberen :wink:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1255642,1257382#msg-1257382

1 like

Proficiat! Ik vind t n erg leuk horloge voor t geld. Is n horloge met history, n uurwerk wat geen ā€˜kopieā€™ is, en t straalt imho nog meer dan t origineel dat gevoel uit vh chinese communisme

Heel gaaf horloge! Erg mooi! :}

En een fijn horloge. Ik heb dezelfdeā€¦zelfde blikje, zelfde caseback en ook de stalen caseback los er bij geleverd.
Alleen heb ik na een tijdje een andere band gekocht en gemonteerd.

Mooi hoor, het bandje vind ik er ook prima bij passen, geniet ervan (tu)

Op (vintage) leder ook mooi.

http://nl.picturepush.com/public/14173850

Gave ā€˜vintageā€™ mooi formaat ook!! Ik zou hem ook op vintage leer zetten.

Ja dat ziet er mooi uit inderdaad. Waar hwb je dat gehaald?

Is dat een originele advertentie? Zie ik wel twee verschillenā€¦ 19 jewels, en de twee kleine subdial wijzers zijn gewisseld. Vreemd.

RobinH Schreef:

Is dat een originele advertentie? Zie ik wel twee
verschillenā€¦ 19 jewels, en de twee kleine
subdial wijzers zijn gewisseld. Vreemd.

Kweenie, kwam em op Google tegen en vond het 1 van de mooiste fotoā€™s van het horloge.

Maar het origineel had 19 jewels en de 2 kleine wijzers staan op die.

Overigens, want ik had begrepen was dat die met print eigenlijk ook 21 jewels, maar voor de looks hebben ze dā€™r 19 op geprint. Verder zie je ook 19 Zuan versies met de kleine subwijzers omgekeerd.

Oh ja, ik hoorde van sommigen dat de ster er origineel niet op zat. Aan de andere kant kwam ik op WUS een vintage tegen wel met ster.

Hoe het allemaal precies in elkaar steekt weet ik niet.

http://forums.watchuseek.com/f72/vintage-seagull-1963-a-72852.html

De band heb ik hier gekocht. Niet eens duur.
De band is echter wel extra lang. Daar had ik even overheen gelezen.

http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p11871h1520s1443-Uhrenarmband-Messina.html