Nieuwe aanwinst: Seagull TY3600-2B

Klinkt toch beter dan een Conrad :wink:

Mooi van deze skeleton vind ik de gravering. Die vind ik mooier gemaakt dan de meeste andere waar alleen een krulletje is neergezet. Deze is veel ā€œdrukkerā€, dieper en stoerder versierd imho. En ook de 3 vinger bruggen vind ik veel leuker.

Strike 1: In eerste instantie teleurgesteld, omdat het klokje niet precies was, zoals afgebeeld. De kroon was niet zoals op de afgebeelde plaatjes. Na m’n klacht hebben ze 't gauw aangepast, maar de kroon was meer rond van vorm, zoals op onderstaande 2 plaatjes. Deze nieuwe kroon is een stuk forser en behoorlijk scherp gelijnd, waardoor ie nogal steekt in de rug van m’n hand. :frowning:

Strike 2: Ook zat er geen Conrad gravering op het achterdeksel. Maakte het horloge ook meer anoniem. Hiermee kan ik nog wel leven.

Strike 3: Maar niet met die scherpe kroon. Ik was van plan om zelf maar een andere kroon op te plaatsen. Echter voordat ik daar aan toe kwam, wilde ik wel zeker weten dat het horloge helemaal in orde is. Zelf aan rommelen kost me de garantie. En gelukkig maar dat ik voorzichtig en niet overhaast bezig was, want wat bleek… als het klokje op z’n 3 uur zijde ligt (zoals ie ook zou hangen om de rechterpols), blijft het uurwerk hangen/stilstaan. Op z’n rug of op 9 uur zijde loopt ie netjes door.

En out! Dus hij moet helaas vervangen worden. Jammer, maar helaas. Soms heb je dus wel es een rotte appel bij die Chinese klokjes. En kwaliteit van het bandje is maar matig. Ik denk dat 't zwarte leer met croco print snel gebruikssporen zal oplopen.

Enfin, wordt dus weer wachten, maar heb wel genoten van de graveringen. Ik had em al in PVD, maar in 't staal is ie chique. Hoop dat ik tijdig een vervanger binnen krijg…

Ik vind hem met de kleine kroon veel mooier hoor.
En bandjes zijn vrij simpel te vervangen.
Sterkte met wachten op de vervanger.

Groet, Jurgen

Das pech, maar hij zal de wereld dus ook wel niet kosten. Dus deze hebben ze ook bij Conrad?

Vanavond al info opgevraagd bij de verkoper van de skeleton die ik op het oog heb. :smiley:

SiO2 Schreef:

En bandjes zijn vrij simpel te vervangen.

+1 Voorlopig gaat ie even gecombineerd worden met de alligator van Pellikaan.

M.Singer Schreef:

Das pech, maar hij zal de wereld dus ook wel niet
kosten. Dus deze hebben ze ook bij Conrad?

En wel 1 van de meest scherp geprijste. Zelf vind ik de lugs wat te druk, maar och… past ook wel weer bij het uurwerk.

Vanavond al info opgevraagd bij de verkoper van de
skeleton die ik op het oog heb. :smiley:

Je maakt me nieuwsgierig…

Nog ff wachten Marnix, moet ik ook…:wink:

Mijn beste,

Je blijft er naar kijken!!
Er valt dan ook zoveel te zien aan deze mechanische tijdgenoot.
En nu maar wachten op zijn gelouterde plaatsvervanger!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ondanks de opstart problemen is het wel een heeel mooi klokje, chinees of niet. Veel draagplezier.

bedankt allen. och, met die rotte appel had ik al rekening gehouden, dus ruim op tijd gekocht mocht er iets mis mee zijn.
als je een belangrijke afspraak hebt moet je ook niet zeuren over vertraging of file. gewoon ruimschoots vertrekken…

en tis idd een prachtklok met zo ontzettend veel details. en genot om er naar te kijken tijdens t opwinden. en t leuke ervan vind ik ook nog es de link met een ouderwets zakhorloge. leuker dan een 6498 equivalent imho.