Klinkt toch beter dan een Conrad
Mooi van deze skeleton vind ik de gravering. Die vind ik mooier gemaakt dan de meeste andere waar alleen een krulletje is neergezet. Deze is veel ādrukkerā, dieper en stoerder versierd imho. En ook de 3 vinger bruggen vind ik veel leuker.
Strike 1: In eerste instantie teleurgesteld, omdat het klokje niet precies was, zoals afgebeeld. De kroon was niet zoals op de afgebeelde plaatjes. Na mān klacht hebben ze 't gauw aangepast, maar de kroon was meer rond van vorm, zoals op onderstaande 2 plaatjes. Deze nieuwe kroon is een stuk forser en behoorlijk scherp gelijnd, waardoor ie nogal steekt in de rug van mān hand.
Strike 2: Ook zat er geen Conrad gravering op het achterdeksel. Maakte het horloge ook meer anoniem. Hiermee kan ik nog wel leven.
Strike 3: Maar niet met die scherpe kroon. Ik was van plan om zelf maar een andere kroon op te plaatsen. Echter voordat ik daar aan toe kwam, wilde ik wel zeker weten dat het horloge helemaal in orde is. Zelf aan rommelen kost me de garantie. En gelukkig maar dat ik voorzichtig en niet overhaast bezig was, want wat bleek⦠als het klokje op zān 3 uur zijde ligt (zoals ie ook zou hangen om de rechterpols), blijft het uurwerk hangen/stilstaan. Op zān rug of op 9 uur zijde loopt ie netjes door.
En out! Dus hij moet helaas vervangen worden. Jammer, maar helaas. Soms heb je dus wel es een rotte appel bij die Chinese klokjes. En kwaliteit van het bandje is maar matig. Ik denk dat 't zwarte leer met croco print snel gebruikssporen zal oplopen.
Enfin, wordt dus weer wachten, maar heb wel genoten van de graveringen. Ik had em al in PVD, maar in 't staal is ie chique. Hoop dat ik tijdig een vervanger binnen krijgā¦