Nieuwe aanwinst Seiko 5: Voor en na

Ben benieuwd wat de Seiko 5 liefhebbers van dit forum hiervan vinden.

Al eerder vroeg ik in het topic over de seiko 5 aanbieding van de kijkshop of dit iets voor dames is.
Aangezien het wel een erg leuke aanbieding was voor een automaat die ik nog niet in mijn assortiment heb zitten, besloot ik de gok maar gewoon te wagen.
Heb dus een leuk modelletje uitgezocht en een paar dagen later was ie binnen.
Echt een super leuke klok, mar ja, die stalen band…
Ik was er niet echt weg van…

Aangezien ik bij een juwelier werk, weet ik een beetje wat er mogelijk is.
En dus heb ik mijn seiko een kleine metamorfose gegeven.
Mijn schoonvader heeft een Seiko 5 van 30 jaar oud, en die heb ik na al die jaren maar blij gemaakt met een nieuwe band.

Ziehier dus het resultaat:

Voor


Na


Ik heb een band uit de leonardo serie aangezet met een stalen vouwsluiting, beiden van hirsch.
Ik zelf ben er behoorlijk blij mee.
Ben benieuwd hoe jullie het vinden.

Hier nog een foto van hem met zijn grote broer ;), de Premier Kinetic Perpetual Calendar van mijn vriend, een maandje oud:

Groetjes Eveline

Heel mooi horloge Eveline,

die blokjes op de wijzerplaat geven het horloge een redeljk sportief uiterlijk, maar met een mooie leren band is die ook heel netjes!

Van harte met dit horloge en veel plezier ermee! Je eerste mechanische nu als ik het goed begrijp? (tu)

Inderdaad, afgezien van diegene die ik zelf gemaakt heb, met twee handopwinders erin.

Mijn beste,
Hoe moet ik in …??.. naam de tijd kunnen aflezen in het door jou gemaakte horloge ::o

Orologio Sinaturis temporis

Hahahaha :smiley:
Links de uren, rechts de minuten.
Hij stond op deze foto stil, en dus niet goed afgesteld, maar het zou er nu ongeveer 5 voor 6 zijn…

Een mooie zwarte band en dat staat de 5 erg goed, maar is de aanzet niet wat te krap of zie ik dit nu verkeerd. Het lijkt erop alsof de band iets te breed is. Ik wist trouwens geen eens dat de Seiko 5 al zo oud kon zijn. Zo te zien is hij nog in prima staat!

Groet, Mark

Een gaaf ontwerp, zeg ! Wat voor uurwerkjes heb je hiervoor gebruikt en heb je de kast ook zelf ontworpen en gebouwd?

Hahaha, deze is net nieuw, van de kijkshop aanbieding.
De stalen band die eraan zat zit nu aan de seiko van mijn schoonvader, en die ziet er lang zo netjes niet meer uit.
Wat betreft de aanzet, daar heb je gelijk in.
Was vergeten dat deze seiko’s een aanzet van 19 mm hebben, en deze banden alleen op 18 en 20 mm geleverd worden.
Maar moet zeggen, dat hij er behoorlijk makkelijk tussenging en het valt mij niet op in het dragen.

20mm is prima idd voor een 19mm aanzet ! Ziet er goed uit… Band + sluiting = duurder dan het horloge zelf :wink:

Ach, zo heb je nog wel eens een voordeeltje als je bij een juwelier werkt…

Maar goed, het scheelt inderdaad niet zo heel veel.

Ja, ik heb het horloge helemaal zelf moeten maken en ontwerpen voor een opdracht tijdens mijn extra jaar techniek op de vakschool.

Het zijn FE 6820 uurwerkjes.

mooi bandje Eveline, bovenaan zit het wel goed, maar beneden op 6 uur zit het wel een beetje erg benauwd.
Ik zou er zelf één mm afsnijden met een hobby of Stanleymes.
die 5jes zijn praktisch onverwoestbaar, ik heb er zelf ook één van 30 jaar oud, gebruik 'm als Tool watch.

op dit model zit een zwarte leren 24mm band.
groet,
andré

Ik heb de band er opnieuw tussengedaan, nu zit ie beter.
Afsnijden kan niet, want de band is vrij zichtbaar aan de zijkanten.

Heel knap gemaakt (tu) ook een bijzonder en origineel ontwerp; sjappoo!!
Aflezen zal wel even wennen zijn, maar dat heb je bij een regulateur ook.

Oh: en je Seiko ziet er trouwens erg goed uit op leer, mooie kombi!

Knap gedaan die band vervangen! :smiley:
Ik vind 'm trouwens erg leuk, weet je hoe oud hij is?

Henrik, de Seiko 5 is een week oud, het bandje 3 dagen, dus nog geen echte vintage :slight_smile:

Jullie hebben allebei wel smaak. Mooie klokkies.

Gerwin