Wat een heerlijk start van de dag, vanochtend vroeg het bed uit en op tijd in de auto! Na een rit van 1 uur en 50 minuten was het eindelijk zover! Kennismaking met mijn nieuwe aankoop, een Seiko 6105-8110. Wat een fantastisch mooi horloge en in een geweldig mooie staat:
Gelijk de imi rubberen band gewisseld voor een oldskool origineel Seiko lederen band:
Het openen van de achterdeksel was een ware verassing, wat een mooi schoon uurwerk:
Alles in originele staat, zelfs de kroon:
Helaas wat sporen op de achterdeksel van ondeskundig gebruik van gereedschap:
Zelfs de kast is nog in originele staat, niet gepolijst of gepoetst:
De wijzerplaat is nog erg mooi, wijzers wat minder:
Mooi, mooi, mooi! Als liefhebber (ik heb er een stel), kan ik alleen maar zeggen dat het horloge met het dragen steeds mooier wordt!
Als je problemen hebt met de wijzers, probeer ze dan te (laten) reinigen, maar schaf geen nieuwe aan! De after-market wijzers zijn echt anders dan de originele!
Richard A. (tegenwoordig in Yorkshire, Engeland) heeft de wijzers van mijn 8009 schoongemaakt en van nieuw ‘oud’ lumen voorzien. Misschien een optie?
Bedankt voor de tip! Had jouw post al gezien, zal Richard wel even mailen. Hij heeft al meer werk voor mij gedaan. Ben benieuwd naar jouw collectie, heb je foto’s?
thieuster Schreef:
Mooi, mooi, mooi! Als liefhebber (ik heb er een
stel), kan ik alleen maar zeggen dat het horloge
met het dragen steeds mooier wordt!
Als je problemen hebt met de wijzers, probeer ze
dan te (laten) reinigen, maar schaf geen nieuwe
aan! De after-market wijzers zijn echt anders dan
de originele!
Richard A. (tegenwoordig in Yorkshire, Engeland)
heeft de wijzers van mijn 8009 schoongemaakt en
van nieuw ‘oud’ lumen voorzien. Misschien een
optie?
Bedankt voor het compliment maar de lederen band blijft tot de juiste (rubberen) vervanger er is. Anders draagt het zo lastig De rubberen band die er bij zat is van een Casio, daar wil ik niet mee gezien worden…
Henrik Schreef:
Prachtig en in een staat zoals ik ze het liefste
zie! Maarreh… wil je die leren band er svp zsm
afhalen?!? ::o
Ik heb een nato geprobeerd maar vind ik niet mooi. Zit nu te twijfelen tussen een vintage rubber of oyster met bijpassende end-links. Denk eerst maar eens een vintage rubber…
toodutch Schreef:
Die rechte wijzers en …naja de hele wijzerplaat
met wijzers is mooi, maar ben geen van van de
kastvorm (voor mij persoonlijk dan).
En nogmaals: hij komt toch het beste tot zijn
recht op een vintage rubber band of…nato? Heb
iets tegen duikers op leer, tenzij het nato in
leer is