Na vele vintage Seiko’s verzameld te hebben in de laatste 2 jaar als beginnend verzamelaar van mechanische klokjes, waaronder veel duikers en chrono’s, en waar ik zeer tevreden mee ben, kwam ik door een medeforum lid plots in het bezit van een mooie 6119-6400 kast. Leeg weliswaar, maar ik dacht met mijn opgedane koop en zoek ervaring zoek ik daar zo even een uurwerk, wijzerplaat + wijzers en stift met kroon bij… en ga lekker aan de gang…
Niets bleek minder waar hahah. Een uurwerk ging nog wel, ik kocht er redelijk snel eentje op MPL goed werkend ook nog. Een nieuwe wijzerplaat lukt ook nog wel, weliswaar geen oranje, maar och nee zeggen tegen een bruine nieuwe doe je niet gauw. Ook die direct gekocht van een bekend medeforumlid. Toen een passende kroon met stift en liefst met tandwiel om de binnenring mee te draaien zoeken. Dat was een stap te ver, Die worden dus niet meer gemaakt en vindt dan maar eens een goede gebruikte en liefst niet tever weg. Dat is me dus niet gelukt helaas.
Ik had het hele project al opgegeven, toen ik onze allergewaardeerde Rob v H. weer eens zag pronken ( en terecht) met zn pracht collectie Seiko’s, en vele 6400-ers daarbij! ik kwijlde van verlangen, mn vrouw zou er jaloers op worden als ze niet beter wist…
Een lang verhaal kort gemaakt: Rob heeft na lang zoeken een compleet werkend horloge door de Kerstman vanochtend hoogstpersoonlijk laten bezorgen en me een onverwachts zeer gewaardeerd kerstkado gebracht. Meteen een mooie zwarte lederen band erbij gezocht en hij snort als een zonnetje om mn pols. Een mooier einde van het jaar kan ik me niet wensen. De fotos die ik net bij kunstlicht heb gemaakt laten eea van zn pracht zien. Het 6119 caliber is een van de beste calibers van Seiko, de 6138 en 6139 als zelfs de 6309 en de huidige 72s6 stammen van dit prachtig geengineerde automatisch uurwerk af, en het woord plastic bestond nog niet gelukkig…
Perfect is het geheel zeker niet, maar dat is nooit mn doel bij oude horloges, draagbaar en redelijk origineel voldoet voor mij. Ik vind hem mooi en deel graag mn enthousiasme met de bezoekers van deze prachtige site, die me al veel plezier, kennis en horloges heeft opgeleverd. Dank daarvoor en prettige dagen en kijkplezier…