Nieuwe aanwinst: Seiko 6138-0030 Chrono

Vorige week kwam ik op de marktplaats deze Seiko tegen, in mij ogen de mooiste met het 6138 chrono uurwerk. De advertentie was geplaats door iemand zonder ‘horlogekennis’, vage foto’s van een mobieltje etc.
Ik had dus het gevoel dat ik snel toe moest slaan, aangezien dit horloge niet vaak wordt aangeboden.‘Ongezien’ 100 euro geboden en was het verkocht.

Thuisgekomen bleek dit ‘chunky’ horloge toch de nodige ‘battledamage’ te hebben opgelopen; schade aan het glas en valschade. Het horloge moet een paar maal hard gevallen zijn, gezien de verschoven ring (zie foto) en de verschoven secondewijzer van de chrono (reset op half twee)

Volgens de vorige eigenaar was het horloge van zn vader geweest en heeft het in de jaren '70 825(!) gulden gekost, best een kapitaal in die tijd. Ook zou het horloge nooit een servicebeurt hebben gehad.
Verassend loopt het uurwerk behoorlijk zuiver, een minuut achter na drie dagen. Een leuke eigenschap van de chrono vind ik dat de minutenwijzer van minuut naar minuut verspringt, in plaats van glijdend.

All in all, ondanks de in mijn ogen achteraf wat hoge prijs tevreden over de aanschaf; goedlopend uurwerk, gave wijzerplaat en 100% origineel.

verschoven ring:

valschade aan glas (en bezel), zit gelukkig uit het zicht:

best groot op een smalle pols :slight_smile:

Mooie wijzers ook :slight_smile:
Hij heeft wel een flinke val gemaakt ja, dat ie nog loopt is wel bijzonder!

van harte …is idd een erg mooie uitvoering (tu)

Prachtige Seiko.
Altijd gedacht dat witte secondewijzer en witte wijzertjes van de subdials niet origineel was,blijkbaar is dat wel zo.
Heb ik weer wat kennis vergaard van deze chrono’s uit de 6138serie.
Veel plezier van je aanwinst

dit vind ik ook een van de mooiere Seiko’s.

De before foto’s heb je al, nu de after nog :wink: