Na geinspireerd te zijn door zeemeester http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,203632,203632#msg-203632, ben ik op zoek gegaan naar een vintage Seiko en eentje van '77 gevonden. Bij mij gaat er waarschijnlijk ook een mesh, lumpy of balistic bandje op, a la:
Rubber of jubilee vind ik niet zo. Welke van de 3 vinden jullie 't mooist?
Nu nog effe een paar weekjes wachte, hij moet van de down-under komen.
De laatste, alleen die band niet (maar die vind ik nergens op staan)
De middelste !!! (tu)
Prachtige zwaard-wijzers, ranke secondenwijzer - perfect^passend bij de gele binnenring, die op zijn beurt “diepte” aan de wijzerplaat geeft !
De laatste, mesh rulez! Die middelste vind ik trouwens net een ‘Pipo doet een slechte Sinn immitatie’ (td)
Groeten,
Martin
Mooi project, sword hands, zwarte perlonband, bezelinsert mishandelen
en done!
zo’n band lijkt me ook wel wat

Mijn beste,
Mijn keuze zou zijn, Seiko nr. 3.
Deze memorabele oerduiker, behelst in mijn optiek het meest de essentie van een duiker.
degelijkheid, duidelijkheid en de nodige diepzinnigheid, gevangen in een solide behuizing, welke een gewillig oog heeft voor oosterse schoonheid!!
Orologio Signaturis Temporis.B)-
marnix_moed Schreef:
Na geinspireerd te zijn door zeemeester
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,203632,20363
2#msg-203632, ben ik op zoek gegaan naar een
vintage Seiko en eentje van '77 gevonden. Bij mij
gaat er waarschijnlijk ook een mesh, lumpy of
balistic bandje op, a la:
Bedankt allemaal voor jullie reactie, maar oei oei, ik ben gezien de antwoorden niet helemaal duidelijk geweest.
Ik bedoelde dat het een mod wordt met de 6309-7290, met behoud van de wijzerplaat (zoals op eerste plaatje te zien), maar er komen plongeur wijzers op, zoals Zeemester ze heeft. Ik vind de secondewijzer namelijk erg goed passen bij de indexen, en de hoekige urenwijzer ook wel.
M’n vraag is, welk bandje staat er dan 't mooist bij. Makkelijkst is denk ik 't horloge van Zeemeester (z’n 7002-7000) voor te stellen, met de bandjes van m’n 3 plaatjes. Welke combi vind je dan 't mooist?
Hoi,
Het eerste bandje is niet mijn smaak. Ik zie dit meer, toch kan me dat niet bekoren.
De tweede past mooi bij de klok, en ziet er als geheel gewoon prachtig uit. Sluitperfect overal aan, prima.
De derde band is op zich wel mooi, past echter slecht bij de lugs, en er gaapt een opening. Bovendien sluit de zaak bij de lugs slecht aan, de band is te dun. Als band zelf zeker oké, maar sluit matig aan bij de klok en is daarom voor mij een no go.
Veel plezier met deze schitterende seventies Seiko.
Groet,
Nico.
Ik vind die lumpie band er wel goed bij passen maar al ik de foto’s bekijk lijkt het wel of de lugs van foto met lumpie meer gebogen zijn dan op foto 1. maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.
Waarom niet een mooie vintage rubberband er op? Rob heeft er een van de marinemaster (weet niet of ie past) op zijn site staan, die lijkt me wel apart op deze klok.
http://www.monsterwatches.nl/index.php/banden/seikorubber/mmrubber
Zonder twijfel de laatste foto .
GR
Bedankt voor de input. Wat betreft die mesh, het ging me meer om het idee of een balistic, lumpy of mesh achtig bandje het leukst staat bij de kast/wijzerplaat.
Mesh vind ik ook niet mooi als ie te dun is. Blijkt ook dat mesh niet altijd makkelijk op maat is te krijgen.
Bedankt voor de tip, maar ik hou niet zo van rubber. Lumpy is trouwens van Rob.
Mesh band vind ik mooi bij deze combi,zeker met de plongeurs
gr Ron
Ik vind “balistic” er wel mooi op staan, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Kan iemand mij trouwens vertellen wat een fair prijs is voor zo’n Seiko als op de eerste foto?
Sorry voor late reply, maar ik kom amper op 't vintage gedeelte. M’n post is helaas (doch terecht) hier naartoe verplaatst.
Ik heb de mijne incl. verzending voor 7 tientjes. Maar met wat geduld lukt het ook voor 50 of 60 euro.