Nieuwe aanwinst: Seiko 6309-7290

Vandaag is hij dan binnen gekomen, mijn tweede Seiko duiker. Geen nieuwe of leuke mod maar een mooie klassieker.

Toen ik hem binnen kreeg zat de orginele rubberband erom, maar die vond ik niet zo geslaagd. Dus na wat tevergeefse pogingen om een Seiko stalen band te monteren maar een Hirsch Liberty erom gedaan, staat altijd mooi toch?

Ik moet zeggen dat de lume niet echt tegenvalt, het is niet zo helder als bij mijn SKX007 maar het is nog prima te zien in het donker (gauw even in de badkamer gaan staan met het licht uit:)).

En nu de foto’s


En een laatste naast zijn broertje, of zoontje, hoe je wil :slight_smile:

Al met al ben ik dik tevreden!

Groeten,

Stefan

1 tip: laat hem nakijken op waterdichtheid. Rubbers, zeker bij de kroon, kunnen verouderd/verdroogd zijn.
Ik heb door iets te veel enthousiasme een 6309 uurwerk vernaggeld met water…

Dankjewel voor de tip Rob, voor het horloge nagekeken is zorg ik dat er geen spatje water bij in de buurt komt.

Groeten,

Stefan

Gefeliciteerd met deze fraaie duiker! Hij is echt mooi(tu).

Mooi hoor, die ‘oude’ duikers. Gefeliciteerd met de aanwinst.

Groeten,

Martin

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd Stefan.

Wederom een hele mooie Seiko.

De leren band staat helemaal niet verkeerd.

Gefeliciteerd met deze aanwinst.

Yep, een mooie Seiko! Ik heb er ook eentje (maar dan aan een rubber Seiko-bandje) en ben er dik tevreden over. (tu)(tu)

Een mooie klassieker, en de vierkante indexen en de secondewijzer met het bolletje aan de “juiste” kant geven hem toch weer een eigen stijl, dus hij kan prima in de collectie naast de SKX 007.

Veel plezier ervan.

Ruud

mooie aanwinst!

Het blijft een mooi model (tu)

Doet het altijd goed dit model met die kroon op 4 uur.

Dat zijn altijd fijne horloges, gefeliciteerd!

Bedankt voor de positieve reacties, ik ben er nog steeds erg blij mee.

Groeten,

Stefan