Niet verwacht dat ik dez ooit nog zou bezitten maar ik kwam hem ineens tegen. Het horloge komt uit maart 1970 en verkeert in fantastische staat. De indexen zijn ooit voorzien van nieuwe lume maar dit is zo netjes gedaan dat het niet opvalt (geeft overigens bijna geen licht in het donker meer) Ik weet niet of de wijzerset origineel is maar ik ben superblij met deze bijzondere aanwinst!
Gefeliciteerd met de aanwinst(tu)
Ik ben niet zo erg op de hoogte met Seiko duikers, maar aan je toon te merken is dit wel iets bijzonders.
Kan je er iets meer over vertellen? En nu kan je ook wel vertellen waar je dit ‘zomaar ineens’ tegen kwam:D
Hij ziet er goed uit!
Wijzers kloppen ook, al twijfel ik over de seconde (zoek op het forum, er zijn er meer).
Door de hoge randen is het te overwegen om de lume opnieuw erop te zetten. Kan zonder al te veel moeite en wordt echt netjes.
Gefeliciteerd met deze aanwinst (tu)
Secondewijzer is volgens mij niet origineel maar je ziet wel eens een ‘gewone’ 7005 voor een klein prijsje op de bay staan met dezelfde wijzers als de ‘duiker’.
Zou ik ook voor gegaan zijn wanneer de wijzers van mijn 7005 niet meer op te knappen waren. Ik zag 'm ook staan maar ben er niet voor gegaan daar ik er al een heb. Overigens heb je volgens mij ook een moeilijk te verkrijgen type daar dit er een is met waterproof op de dial. De meeste die je tegenkomt zijn van latere datum en hebben water resist op de dial (info van Robbie).
Nogmaals gefeli en veel draag/kijk en bekijks plezier gewenst!!!
Volgens mij heb je gelijk. Dit horloge wordt steeds schaarser en vind je niet vaak; er is een medeforummer (ik weet zo gauw niet wie) die er eentje heeft met een blauwe wijzerplaat. Dat is pas echt schaars! Ik heb het al eens eerder geschreven: als je dit horloge goed bekijkt, snap je waar Seiko de inspiratie voor de Samurais vandaan heeft!
Mijn eerste Seiko was (is) ook een 7005. Een gewone stalen automaat. Met als belangrijkste overeenkomst de kroon: teruggeplaatst in de kast. Na het 1971 model zag ik de jaren 70 steeds meer Seiko’s met de kroon op de 4 uur positie. En ik dacht toen altijd dat ik een verouderd model had… (Blijkbaar was het horlogevirus toen al latent aanwezig).
De mijne zit ondertussen aan een zwarte army strap van Yaffle. Omdat het horloge bepaald niet lomp is (vrij dun en geen opvallende kroon) kun je met een eenvoudige band heel mooi resutaat bereiken.
Mooi! Ik heb 'm denk ik ook gezien (en denk ik ook geboden of was ik te laat, weet het niet meer? :+) en dacht toen dat dit een “vergeten” duiker was waar ik achter aan moest gaan (ben ik mee bezig). Maar blijkbaar heeft het halve forum 'm al Neem niet weg dat ik 'm erg mooi vind en ik er ook een wil (tu)