Nieuwe aanwinst: Seiko 7025

Een Seiko 7025-8099 uit 1977, in een werkelijke superstaat. hij is bijna NOS

Het is echt een superklok. De wijzerplaat is nog zo mooi, echt onvoorstelbaar. Geen puntje verkeerd. Ook de kast ziet er nog super uit. Enig nadeel is de kleine kroon, das best lastig de tijd instellen.
Ook vind ik het nog wel even wennen met dragen. De kast heeft een beetje een cushion shape en de lugs zitten best aan de binnenkant en zijn vrij dun.
zit ook maar een 18mm bandje op.

het is lastig om goeie fotos te maken want door het perfecte, NOS glas spiegelt het allemaal net wat teveel :wink:
Toch maar eens een lightbox maken

Iemand nog ideeen voor bandjes. Dit vind ik wel mooi staan, maar het is niet alles. En er komt nog een zwart nylon Seiko bandje aan. Maar misschien iets moois van leer.





De puntjes op de bezel is allemaal stof

Dit is iig echt een blijvertje!

Kan ik u met een potje superluminova van dienst zijn :wink:
Kun je hem helemaal af maken, is zo’n toppertje wel waard.

Lichtgroen of blauw heb ik…

De originele lume doet het nog prima, en ik wil hem ook het liefst helemaal origineel houden dus ook de oudere lume.

Tom, echt een heel mooi horloge! en om eerlijk te zijn vind ik die bruine band er ook prima bij staan!

Ik wil er ook een!

Hoezo een ander bandje? Houden zo…staat prima!

Erg mooi… Mogen ze zo weer opnieuw gaan produceren.
Je zegt dat de kroon wat aan de kleine kant is…maar ik zie op de foto’s helemaal geen kroon.

Wat is de WR van het horloge?

gr,
Hans Mennink

Hier een foto van de kroon, schat hem zon 2,5 - 3mm groot.
Je komt ze nog wel eens tegen op Ebay maar niet in deze staat. Horloge is 70m waterdicht. Ook niet echt bedoeld als duiker, aangezien de bezel ook 2 kanten opkan.
Ik vind het beetje een oer-Seiko Samurai. Ook met die schuine lugs.
De secondewijzer vind ik persoonlijk prachtig!

In de kast dus

idd super leuke klok en in een nog uitstekende staat (tu)

Prachtig Tom, en mocht het geen blijvertje blijven, dan weet ik wel een adresje voor hem :smiley:

Ruud

Erg Mooi, Tom (tu)

Waar haal je zoiets vandaan ? :D:D

Een mooie Seiko, hoor.(tu) Het bandje staat ook erg goed.

Groet, Mark