Nieuwe aanwinst Seiko 7t86 perpetual

Voor het eerst een gebruikt horloge gekocht op Catawiki: een Seiko 7t86 perpetual. Omdat ik hem mooi vind en het uurwerk zo geavanceerd dat ik er twee avonden over deed om hem juist in te stellen.

Helaas blijkt de term “gedragen en in zeer goede staat” bij Catawiki te betekenen dat het glas dusdanig diepe krassen kan bevatten dat het vervangen zou moeten worden…

Toch ben ik er blij mee:

16 likes

Mooie aanwinst! Ik zit hoop complicaties dus kan me voorstellen dat het even heeft geduurd voor ie goed stond! :sweat_smile:

Ps catawiki is kwalitatief uitermate teleurstellend af en toe idd.

Tof horloge

Leuk ding, veel draagplezier…

Was dit op de foto’s op Catawiki niet te zien dan? Zie ze op jouw foto vrij duidelijk zitten.

Gewoon nieuw glas, meteen saffier erin. Zullen vast zat HFers zijn die je willen helpen. Wil je het alleen doen, een gouden tip ; komt het glas niet los, dan is de hamer te klein.

1 like

Nee, zorgvuldig gefotografeerd om de krassen niet te laten opvallen…

Maar ik heb Monsterwatches benaderd, ik las hier op ‘t forum dat hij wellicht een oplossing kan bieden.

Ik ben best een doe-het-zelver maar een horlogeglas vervangen zou ik zonder hulp niet aandurven. Heb ook de tooling er niet voor…

Suggesties welkom, ik woon boven in Noord-Holland.

2 likes

Nu zou @rbn1 willen dat hij er een had met een witte dial

1 like

Da’s matig dan inderdaad. Zoals gezegd, nieuw glaasje laten zetten. Kost niet veel…

Toch een leuke vondst ?! :+1: En na dat nieuwe glaasje is het snel vergeten denk ik.

Maar dit :

hoort niet en als het in andere staat is dan de foto`s laten zien mag je de koop ontbinden. Verder is Catawiki een gewoon veilinghuis en die garanderen niets, tenzij uitdrukkelijk vermeldt. Jij koopt van de aanbieder bij de veiling, niet van het veilinghuis.

Ja, mee eens.

1 like

Super gaaf ding!
En inderdaad, nieuw glaasje er in en alles is vergeven en vergeten!
Heel veel draagplezier

1 like