IK heb er sinds zaterdag een nieuwe Seiko Limited Edition duiker bij met het 4R36 movement dus met hacking en winding. Dit is voor wat het waard is een zogenaamde J variant dus met MADE IN JAPAN op de wijzerplaat en achterkant. Ik had wel verwacht dat een Limited Edition in een speciale verpakking geleverd zou worden maar deze werd geleverd in slechts een simpel kartonnen Seiko doosje.
Erg mooi horloge (tu)
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd met deze Seiko aanwinst! Wat is de diameter?
gr, HjR
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Mijn limited Alpinist zat wel in een iets aparter doosje, niet super speciaal maar wel anders dan de standaar seiko doos
trouwens, wel apart dat deze naast het limited nummer ook nog een serienummer heeft. Heb een keer ergens gelezen dat limited Seiko’s alleen het limited nummer hebben (zoals mijn Alpinist)
Ziet er idd gaaf uit zeg! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Vind dit wel wat hebben!
Mooie combi zwart met goud! (tu)
Mooi, gefeliciteerd.
Staat apart met die gouden accenten, geeft het net even een luxere uitstraling (tu).
Mvrgr, Andre
h_j_r_ Schreef:
Gefeliciteerd met deze Seiko aanwinst! Wat is de
diameter?gr, HjR
Volgens mij 48mm zonder kroon, bij de bezel iets kleiner zo’n 43mm want hij loopt iets taps toe.
BramJ Schreef:
trouwens, wel apart dat deze naast het limited
nummer ook nog een serienummer heeft. Heb een keer
ergens gelezen dat limited Seiko’s alleen het
limited nummer hebben (zoals mijn Alpinist)
Ik weet niet hoe dit met serienummers werkt.
Wat me ook afvraag, er is een J (Made in Japan) en K uitvoering van dit horloge, zijn er dan van beide uitvoering 1300 dus in totaal 2600 stuks gemaakt of komt elk nummer ongeacht of het een J of K is maar één keer voor?
meijerhj Schreef:
BramJ Schreef:
trouwens, wel apart dat deze naast het limited
nummer ook nog een serienummer heeft. Heb een
keer
ergens gelezen dat limited Seiko’s alleen het
limited nummer hebben (zoals mijn Alpinist)Ik weet niet hoe dit met serienummers werkt.
Wat me ook afvraag, er is een J (Made in Japan) en
K uitvoering van dit horloge, zijn er dan van
beide uitvoering 1300 dus in totaal 2600 stuks
gemaakt of komt elk nummer ongeacht of het een J
of K is maar één keer voor?
Volgens mij is de oplage echt 1300, dus niet 1300 K’s en 1300 J’s.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een limited editie in deze oplage in Korea en Japan is geproduceerd. Zijn er wel Korea made modellen van dit type?
dreski Schreef:
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een
limited editie in deze oplage in Korea en Japan is
geproduceerd. Zijn er wel Korea made modellen van
dit type?
Ik dacht dacht K niet per definitie voor Korea stond maar voor buiten Japan in het algemeen?
Je hebt volgens mij toch echt een K en een J uitvoering van dit model.
Dit zijn foto’s van de K dus zonder MADE IN JAPAN op voor en achterkant:
meijerhj Schreef:
dreski Schreef:
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een
limited editie in deze oplage in Korea en Japan
is
geproduceerd. Zijn er wel Korea made modellen
van
dit type?Ik dacht dacht K niet per definitie voor Korea
stond maar voor buiten Japan in het algemeen?Je hebt volgens mij toch echt een K en een J
uitvoering van dit model.
Lijkt me ook niet eerlijk. Ik bedoel, van hetzelfde model maar net een andere uitvoering (kleur kast of wijzerplaat) kan ik wel accepteren. Maar van precies hetzelfde model, alleen Made in Japan of niet, en daarvan een aparte limited nummering aan geven vind ik niet kunnen.