Nieuwe aanwinst: Seiko Prospex Monster

Hallo allen,

De nieuwe Prospex-lijn is zoals bekend inmiddels verkrijgbaar in NL.
De SUN versies zijn al langsgekomen in andere posts, vandaag een paar plaatjes van het Prospex Monster, in dit geval de SRP581.
Dit is de versie met blauwe bezel (zelfde als van de LE SRP455), stalen kroon en rubberband. De kast heeft een matte PVD coating.

Dit is feitelijk een tweede generatie Monster met het 4R36 uurwerk, maar dan met het nieuwe Prospex-logo op de wijzerplaat geprint. Het doosje dat erbij zit is ook fraai… Of dit de prijs (msrp in nl 399 euro; zelf iets minder betaald) goedmaakt is persoonlijk.

Ik vind het in ieder geval een prachtig apparaat en wat meteen opvalt: de nieuwe rubberband is zeeeeeeer comfortabel! Veel soepeler dan bv de 007 en marinemaster band.

Hier wat plaatjes:

Groet, bor

Mooi!

Vind het wel veel geld :frowning:

Mooie tint die bezel. Het blauw neigt bijna naar groen. Proficiat!

gr, HJR

Heel erg gaaf!! Proficiat!

Kijk … hier wordt mijn Monsterhart blij van X( Gefeliciteerd :~

Mooi hoor!

Je bent officieel niet het eerste forumlid dat er een heeft. Maar wel de eerste die er een introductiepost aan wijdt. En dat is ie zeker waard, imo!

Vind de combinatie van de blauwe bezel, blauwe minutenwijzer en matte pvd kast echt geweldig.:~ Als er nog een Monster komt (en dat zou zo maar kunnen), dan wordt 't deze! Gefeliciteerd!

Ja en qua prijs; het is in een ander topic al genoemd. We zijn hier gewoon een beetje verwend met al die grijze import Seiko’s. Maar ik vind 400 Euro voor een dergelijk professioneel duikershorloge (en ik vind Monsters behoorlijk goed in elkaar zitten qua materiaal en afwerking) helemaal niet veel. Veel microbrand duikers zijn duurder en de meeste zijn echt niet van hogere kwaliteit. Dus het hangt maar net af van je perspectief van waaruit je 't bekijkt. Natuurlijk betaal ik ook graag iets minder en ben ik blij dat dit kan. Moet nog altijd best hard werken voor die Eurootjes!:slight_smile:

Veel plezier ermee!

proficiat!

Je bent idd niet de eerste, maar wel eerder dan ik. Waar kunnen we 'm bestellen? Ik vind 'm prachtig!

(tu)

Geniet ervan!

Groeten.

Noel.

Toppertje!

Wat is eigenlijk significant voor de Prospex lijn?

Hele mooie klok! (tu)