Hierbij mijn nieuwste aanwinst, gekocht van een liefhebber/verzamelaar. Het horloge zou in originele staat zijn (wat ik persoonlijk ook wel geloof), hij ziet er in ieder geval zeer goed uit.
De batterij moet vervangen worden dus hij gaat naar Seiko omdat ik hem ook weer echt waterdicht wil hebben.
Er moet een nieuw bandje op want de originele rubberen band is gescheurd.
De verstelling van dag, datum en tijd gaat soepel.
De lunette draait niet echt soepel maar wel met duidelijke kliks.
De lume van de wijzers en de dot in de bezelinsert is nog netjes, de rest van de wijzerplaat stelt niet zo veel meer voor, maar dat hoort er bij.
Op basis van het serienummer (549870) en de schaalverdeling van de batterijwissel op de achterkant, denk ik dat het horloge van april 1995 is maar weet het niet helemaal zeker, wie zou het kunnen bevestigen?
En voor nu even 2 foto’s waarbij de diep donkerblauwe kleur van de wijzerplaat totaal niet tot uitdrukking komt.
Horloge is terug van Seiko. Nieuwe batterij, nieuwe pakkingen en een nieuwe band. Ik vind de band nog niet je van het, misschien dat ik voor een navy blauwe zulu ga kijken. Een originele stalen armband is vooralsnog niet te vinden.
Ik heb tig foto’s gemaakt maar de mooie donkerblauwe wijzerplaat krijg ik er niet goed op (ligt aan mij of het toestel…:D).
De bezel heeft inderdaad wat kleur verloren bij een aantal markers en bij de 0 van 30 zit een bups.
De wijzerplaat ben ik ook niet geheel zeker van. Als ik de foto’s op mijn computer uitvergroot, lijkt het erop alsof de punt van de marker bij bijv. de 9 na de beurt “puntiger” is maar kan ook komen doordat de camera in een iets andere positie is vastgehouden. Wat wel zeker is dat er 2 “vlekjes” op de wijzerplaat zitten bij de 7 en de 8.
Horloge is inmiddels terug en zij denken dat de ring een schoonmaakbadje heeft gekregen en dat daardoor wat verf is losgelaten. Maar het wordt uitgezocht en ik hoor wat er aan wordt gedaan.
Gelukkig had ik foto’s voor en na de beurt dus eigenlijk: bedankt forum:~
Heb er al een paar gezien maar dan vind ik de rode streep/strepen te breed. Bestaat er een donkerblauwe nato met een smal rood streepje of rode stiksels?
Vandaag het horloge weer opgehaald bij de juwelier. De bezel moest uit Japan komen en de wijzerplaat is ook weer vrij van stofjes.
De klik is er helaas nog niet, maar ik ga nog een blauwe nato proberen.
En anders komt er wat anders voor in de plaats…ik wil sowieso over gaan naar Seiko duikers met een witte wijzerplaat. Heb ooit de SKA289 op staal gehad en heb nog steeds spijt dat ik deze heb weggedaan. Het witte monster staat al bij Rob in bestelling, is een verjaardagscadeau(tje).
Als je wit gaat sparen blijft je collectie in ieder geval lekker compact.
In tegenstelling tot zwarte duikers (mijn voorkeurskleur); daar kun je ongeveer oneindig van doorverzamelen…8-)
Zelfs oranje duikers zijn er nog meer dan witte. Maar goed. Seiko heeft natuurlijk wel een paar witte duikers gemaakt. Heb wel 'ns een witte quartzduiker gezien, maar weet geen typenummer. Verder is op dit moment nog een witte automatische duiker in productie, de SKZ323 (Stargate). En er zijn natuurlijk nog een paar leuke Seiko’s 5 in wit, zoals de SNZF45 (witte Seiko 5 Monster) en de fraaie SNZH51 (‘Fathoms’).
Maar wat ik me nog afvroeg, wat is eigenlijk de afmeting van jouw huidige quartzduiker?
marnix.moed Schreef:
peterpan Schreef:
ik wil sowieso over gaan naar Seiko
duikers met een witte wijzerplaat.
Bij mij komen dan als eerst de Witte Samurai en
White Knight naar boven als ik aan witte Seiko’s
denk.
Mooi hoor. Met een Nato moet het plaatje wel compleet worden. Over witte klokkies gesproken … mijn voorkeur is meestal zwart, maar deze vond ik wel heel bijzonder, zie hieronder :} Wellicht dat de Seiko Szen006 (witte plaat) op termijn wel wat voor je is. Met de Szen kon ik zelf geen klik krijgen