Gnik Schreef:
Rode of donkerblauwe nato erop misschien?
donkerblauw met rood streepje of rode stiksels?
Proficiat.
Ik zit net naar de foto’s te kijken en zie dus gewoon een andere bezel…::o
Dat wordt even een ritje naar de juwelier…:X
Wijzerplaat is volgens mij ook anders en dan ben ik bang dat de wijzers ook anders zijn.
Achterplaat is wel dezelfde.
Ik zit net naar de foto’s te kijken en zie dus
gewoon een andere bezel…::oDat wordt even een ritje naar de juwelier…:X
Wijzerplaat is volgens mij ook anders en dan ben
ik bang dat de wijzers ook anders zijn.Achterplaat is wel dezelfde.
hm… zie niet zo snel of t idd andere wijzerplaat en wijzers zijn.
maar de bezel mist nu wel op n aantal punten verf. dat hoort niet.
De bezel heeft inderdaad wat kleur verloren bij een aantal markers en bij de 0 van 30 zit een bups.
De wijzerplaat ben ik ook niet geheel zeker van. Als ik de foto’s op mijn computer uitvergroot, lijkt het erop alsof de punt van de marker bij bijv. de 9 na de beurt “puntiger” is maar kan ook komen doordat de camera in een iets andere positie is vastgehouden. Wat wel zeker is dat er 2 “vlekjes” op de wijzerplaat zitten bij de 7 en de 8.
Horloge is inmiddels terug en zij denken dat de ring een schoonmaakbadje heeft gekregen en dat daardoor wat verf is losgelaten. Maar het wordt uitgezocht en ik hoor wat er aan wordt gedaan.
Gelukkig had ik foto’s voor en na de beurt dus eigenlijk: bedankt forum:~
Gnik Schreef:
Heb er al een paar gezien maar dan vind ik de rode streep/strepen te breed. Bestaat er een donkerblauwe nato met een smal rood streepje of rode stiksels?
Vandaag het horloge weer opgehaald bij de juwelier. De bezel moest uit Japan komen en de wijzerplaat is ook weer vrij van stofjes.
De klik is er helaas nog niet, maar ik ga nog een blauwe nato proberen.
En anders komt er wat anders voor in de plaats…ik wil sowieso over gaan naar Seiko duikers met een witte wijzerplaat. Heb ooit de SKA289 op staal gehad en heb nog steeds spijt dat ik deze heb weggedaan. Het witte monster staat al bij Rob in bestelling, is een verjaardagscadeau(tje).
En anders komt er wat anders voor in de
plaats…ik wil sowieso over gaan naar Seiko
duikers met een witte wijzerplaat.
Bij mij komen dan als eerst de Witte Samurai en White Knight naar boven als ik aan witte Seiko’s denk.
Als je wit gaat sparen blijft je collectie in ieder geval lekker compact.
In tegenstelling tot zwarte duikers (mijn voorkeurskleur); daar kun je ongeveer oneindig van doorverzamelen…8-)
Zelfs oranje duikers zijn er nog meer dan witte. Maar goed. Seiko heeft natuurlijk wel een paar witte duikers gemaakt. Heb wel 'ns een witte quartzduiker gezien, maar weet geen typenummer. Verder is op dit moment nog een witte automatische duiker in productie, de SKZ323 (Stargate). En er zijn natuurlijk nog een paar leuke Seiko’s 5 in wit, zoals de SNZF45 (witte Seiko 5 Monster) en de fraaie SNZH51 (‘Fathoms’).
Maar wat ik me nog afvroeg, wat is eigenlijk de afmeting van jouw huidige quartzduiker?
peterpan Schreef:
ik wil sowieso over gaan naar Seiko
duikers met een witte wijzerplaat.Bij mij komen dan als eerst de Witte Samurai en
White Knight naar boven als ik aan witte Seiko’s
denk.
Mooi hoor. Met een Nato moet het plaatje wel compleet worden. Over witte klokkies gesproken … mijn voorkeur is meestal zwart, maar deze vond ik wel heel bijzonder, zie hieronder :} Wellicht dat de Seiko Szen006 (witte plaat) op termijn wel wat voor je is. Met de Szen kon ik zelf geen klik krijgen
Net even de schuifmaat gepakt. Kast is 42mm zonder kroon, met kroon ca.46mm.
Ik heb tot nu toe 10 exemplaren gevonden die ooit zijn gemaakt. En daarbij zijn 2 quartz-exemplaren: 7C43 en de 6458.
Rob gebruikt de witte plaat van de szen006 en zet deze over in een monster, deze gaat er aan komen als 1e.
Net even de schuifmaat gepakt. Kast is 42mm zonder
kroon, met kroon ca.46mm.Ik heb tot nu toe 10 exemplaren gevonden die ooit
zijn gemaakt. En daarbij zijn 2 quartz-exemplaren:
7C43 en de 6458.Rob gebruikt de witte plaat van de szen006 en zet
deze over in een monster, deze gaat er aan komen
als 1e.
Oeh dat gaat mooi worden … ben benieuwd!
Bedankt, ik ben zelf ook benieuwd.
Ik bedoel met 10 gevonden die ik dan zelf aanmerk als “duiker”, minimaal 150m “waterresistant”. Er zijn natuurlijk veel meer seiko’s met witte wijzerplaat gemaakt.
peterpan Schreef:
Net even de schuifmaat gepakt. Kast is 42mm
zonder
kroon, met kroon ca.46mm.Ik heb tot nu toe 10 exemplaren gevonden die
ooit
zijn gemaakt. En daarbij zijn 2
quartz-exemplaren:
7C43 en de 6458.Rob gebruikt de witte plaat van de szen006 en
zet
deze over in een monster, deze gaat er aan
komen
als 1e.Oeh dat gaat mooi worden … ben benieuwd!
Dat is ook mooi…
Wit Monster
Mijn drie “witjes”…
Dick
Ik vind die witte duikers toch wel wat sjieks hebben, vooral door de niet contrasterende lichte wijzers, door het witte lumen
Ik heb twee witte:
Deze Samurai, waarvan de plaat meer een beetje creme is
En deze Boss, die een echte witte plaat heeft
Beiden ook zeker niet standaard wat kastvorm betreft.
De Knight vind ik zelf een beetje saai. Heb zelf een zwarte, die bij Rob een nieuw glaasje krijgt.
Iemand een plaatje van een witte?
Dat witte Monster is echt heel gaaf.
Die Samurai is echt mooi hè…
Het lijkt erop dat je hem op een stalen bande draagt, klopt dat?
Dick
Dick, je hebt er al één…mooi man. Ik laat nog iets meer doen…ach de witte Boss…snik snik, maar als je alles van tevoren weet…hij komt wel weer.
Sprinter Schreef:
peterpan Schreef:
Net even de schuifmaat gepakt. Kast is 42mm
zonder
kroon, met kroon ca.46mm.Ik heb tot nu toe 10 exemplaren gevonden die
ooit
zijn gemaakt. En daarbij zijn 2
quartz-exemplaren:
7C43 en de 6458.Rob gebruikt de witte plaat van de szen006 en
zet
deze over in een monster, deze gaat er aan
komen
als 1e.Oeh dat gaat mooi worden … ben benieuwd!
Dat is ook mooi…
Wit Monsterhttp://i4.photobucket.com/albums/y149/Zetter/Horlo
ges/Mijn%20MonsterMod/null_zpsa4e64cf7.jpgMijn drie “witjes”…
http://i4.photobucket.com/albums/y149/Zetter/Horlo
ges/null_zps3ab72981.jpgDick
Gruwelijk! Ik wil er ook één
Heb nu een week, met tussenpozen, de Seiko met een mooie donkerblauwe nato gedragen maar de klik is er niet.
Deze gaat helaas weg, evenals een andere “fun”-diver en mijn SAWC. Kan ik mooi mijn volgende projectje(s) sponseren.
Hier nog een foto: