Nieuwe aanwinst : Seiko Samurai (Update)

Deze week overgenomen van forumlid Jo_ …de Seiko Samurai.

Vanmiddag aan het poetsen geslagen en ik ben redelijk tevreden met het resultaat.

De krasjes in het glas krijg ik er niet uit, dus hij gaat naar Rob om een nieuw glas en tevens pakkingen te laten monteren. (bijgeleverd bij de koop)
Maar de band en kast zijn behoorlijk opgeknapt. :sunglasses:

Als dat gebeurt is ziet hij er weer bijna als nieuw uit, ik ben er blij mee (voor hoe lang weer ?) :wink:

Bedankt voor het kijken.

16 likes

Cool! Gefeliciteerd! Mooi dat je 'm weer helemaal netjes maakt. Veel draagplezier!

Tijdloos mooi! Veel plezier met deze.

Mijn beste,

Zo te zien weer een tevreden HorlogePassionist!!
Ik wens je er dan ook veel gemoedelijke momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Geweldenaar! Mooi en lekker licht :slight_smile: Een klassieker die nog ontbrak. Gefeliciteerd @watchagain

1 like

Mooi hoor, geniet ervan!

En jij verkoopt je Arnie, onbegrijpelijk, dan heb ik het niet eens over die “andere” :wink:

Een van de mooiste Seiko duikers. Geniet ervan!

1 like

Een Samurai is altijd leuk, deze uitvoering ontbreekt nog in mijn Samurai collectie (heb er zelf 5).

Ik had hem zien staan maar vond de prijs vrij hoog voor de staat waarin deze verkeerde, maar blijkbaar zitten de prijzen in de lift.

Blijven mooi die Ti sammies! Mis de blauwe nog af en toe.

Veel plezier!

gr, HJR

Ik heb momenteel 2 vintage horloges nog. Een King Seiko (vaste collectie) uit mijn geboortejaar en een UFO (Japaneditie … gaat ook weg). Ik wil geen oude horloges meer van voor 1990,-. Eentje meer dan genoeg. En die andere … we weten dat die terug gaat komen :grimacing:

1 like

gefeliciteerd met deze beauty… :thumbsup:

Dank voor jullie reactie’s. :blush:

Hier nog even een update van mijn kant.
Zoals ik vermeldde zou ik de Samurai naar Rob opsturen voor het glaasje en de pakkingen.

Geduld is een schone zaak, maar nou niet bepaald een van mijn sterkste kanten, zeker niet op horlogegebied. :smile:

En… Rob is op vakantie tot 13 augustus en daarna natuurlijk hartstikke druk.
Dus ik dacht al, o jee dat wordt wel eind september. :weary:

Deze week vier horloge’s weggebracht voor een batterijwissel bij de plaatselijke Cardshop c.q. klokkenmaker.

Aan de praat geraakt over horloge’s en wat blijkt ! de man heeft 30 jaar ervaring en draait ook zijn hand niet om voor een service aan een Eta 2824-2 0f 7750 Valjoux.
Juweliers in de omgeving brengen hun reparaties ook naar hem.
En dat allemaal op 10 minuten lopen. :+1:

Voorzichtig gevraagd of de glas- en pakkingwissel ook door hem zou kunnen worden gedaan en dat was geen enkel probleem.
Vandaag dus al de klok terug met een nieuw glaasje en nieuwe pakkingen.
Meteen laten testen op waterdichtheid en de Samurai is weer het heertje.

De klok is nu denk ik op 80 à 85 % van zijn nieuwstaat, waar ik heel tevreden mee ben.

Genoeg gepraat en nu nog wat foto’s.
Bedankt voor het kijken.

4 likes

Errug mooi👍

iid erg mooi gefeliciteerd

Helemaal goed! Lekker genieten van deze mooie klok!

Mooi (geworden)! Veel plezier ermee!

1 like

Ziet er top uit, gefeliciteerd!