Nieuwe aanwinst: Seiko SARB065 cocktail time

Na een behoorlijke zoektocht naar de juiste dresser, uitgekomen bij een horloge dat me al heel lang kan bekoren en me telkens maar niet los liet. Toen bleek dat ons aller vriend Rob van Monsterwatches er eentje kon leveren tegen een schappelijke prijs, toch de knoop doorgehakt.

Even een een stukje achtergrond: dit horloge is een samenwerking tussen Seiko en de Japanse top bartender Ishigaki Shinobu. Er zijn drie horloges gebaseerd op zijn drie beroemde cocktails. De SARB065 is geïnspireerd op zijn cocktail ‘cool’. De andere twee zijn ‘dry’ (SARB066) en ‘sweet’ (SARB068).

Vandaag kwam hij binnen. Seiko 6R15 uurwerk, 40mm diameter, 20mm lugs, doorzichtige achterzijde, gebold mineraal glas (als ik er krasjes op krijg vervang ik het door saffier), mooie vouwsluiting. Omdat ik de bijgeleverde band niet helemaal geweldig vind, heb ik hem op een Hirsch Duke gezet.

De wijzerplaat is erg mooi en bijzonder. Zilverkleurig en onder bepaalde hoeken ijsblauw. Schitterend.

Anyway. Foto’s!

50 likes

Kan me niet echt bekoren. En vind je foto’s nou ook niet echt “je het”.

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Edit- ook dit verhaal is te mooi om niet waar te zijn:

“The Seiko Cocktail Time is a collaboration project between Seiko and Japan’s top bartender, Mr. Ishigaki Shinobu”

4 likes

heel fraai! veel plezier ermee!!

1 like

Wauw, mooi horloge, wijzerplaat komt ook goed uit op je foto’s

1 like

Thanx, heb dat bartender stukje er even ingezet, maakt het extra leuk!

Sodeju, wat een mooi ding

3 likes

Mooi klokje, maar die vette worstenpootjes eronder… Lijkt wel een rollade

1 like

Heeeel mooi!

1 like

Damn! !! Die staat bovenaan mijn lijstje om aan te schaffen

1 like

Tjonge, ik ben niet zo een Seiko fan maar ik ben bang dat ik met het aanschouwen van deze top dresser mijn mening moet herzien.
Staat meteen op de wannahave lijst.

groetjes Lenno

3 likes

Toch wel leuk om 'm weer te zien.
De band staat 'm goed.
De originele band is in den beginne erg stug, maar gaat heus wel naar de pols staan. Een beetje nat maken en om de pols laten drogen.

Veel plezier ervan.

Elf.

1 like

Super mooie aanwinst! Geniet van je cocktail time :smile:

1 like

Prachtig horloge, die gaat bij mij ook op het lijstje

1 like

Nog een wijzerplaat kiekje, zal zo de macro eens aanslingeren.

7 likes

Schitterende dial :+1:

1 like

Heb hem ook, is wel één van mijn mooiste horloges.
Origineel bandje heb ik eigenlijk geen problemen mee, vindt dat blauwe stiksel wel mooi staan in combinatie met de blauwe gloed op de wijzerplaat.
De SARB 066 heb ik ook, zou graag het trio compleet maken maar aangezien de Sarb068 maar in een oplage van 300 is gemaakt zal dat wel niet lukken…

1 like

Even een close-up van de wijzerplaat:

7 likes

Ja dat wordt een lastig klusje, om een 068 te bemachtigen…

Ik zit me weer rot te peinzen waarom ik 'm weer heb laten gaan. Moet wel iets heul moois zijn geweest.
In 2011 was die limited al pleite. :frowning:

Elf.

1 like

Prachtige klok, Ide!
Ik ben er zeker van dat je er nog betere bandjes kan voor vinden :wink:

1 like