Ik had eigenlijk al een topic aangemaakt over deze aanwinst, maar dat was vooral omdat ik een probleem had met de bracelet. Aangezien alles nu weer in orde is, is een schoon en vrolijker topic wel op zijn plaats
Eigenlijk is er maar één woord wat bij dit horloge past bij mij: âMazzelaarâ. Ik had een week ervoor de Archimede Klassik besteld en was nog in afwachting van de aflevering ervan, toen ik op zaterdag 10 december vroeg in de middag keek naar het horlogeforum en het verkoopgedeelte. Toen ik de topictitel âSeiko Duikerâ zag staan was het nog volstrekt onduidelijk waar het over ging, totdat ik erop klikte en het over de blauwe Sumo ging! Dit horloge stond al een tijdje op mijn wishlist en de prijs was erg gunstig. Ik zag de advertentie slechts een kwartier na plaatsing en wist dat ik heel erg snel moest zijn. Gelukkig was ik de eerste om dit horloge voor alle andere leden voor de neus weg te kapen en slechts 3 dagen later was het horloge al aangekomen. Nogmaals mijn grote dank Ronaldo!
De reden dat ik nu pas een topic ben gestart heeft dus te maken met dat braceletprobleem. De juwelier had over het hoofd gezien hoe de band correct ingekort moest worden en heeft zodoende 1 of 2 split pins gemold. Precies een week geleden is uiteindelijk alles alsnog goed gekomen en heb ik gewacht tot ik een keer met daglicht fotoâs kon maken. En dat was vandaag
De verpakking, simpel, maar duidelijk waar het om gaat.
We gaan iets verder en treffen (uiteraard) nog een doos aan!
En daar is ie, de enige echte Sumo!
Mooi hĂš?

Op deze foto wil ik drie dingen illustreren. Allereerst de kastvorm. Deze vloeit heel erg mooi over van de ene naar de andere lug, heeft zowel gepolijste als geschuurde plekken, maar behoudt toch de scherpe lijnen. Dit laat zich in de lugs zien, waar allerlei geschuurde en gepolijste stukken samen komen. Het tweede wat ik erg mooi vind is hoe de bezel als het ware verzonken is in de kast. Enerzijds helpt dit de kast niet te dik te maken, maar anderzijds ook om de vorm zoveel mogelijk te behouden. Het derde punt is de gesigneerde kroon, wat ook niet heel veel bij Seiko te zien is. Daarbij staat de âSâ ook precies goed en recht. Bij veel fotoâs van o.a. andere Sumoâs maar ook tig andere merken valt het me op dat de tekst/het logo op de kroon zelden helemaal recht staat. Het is mooi om te zien dat dit hier wel het geval is. Het enige nadeel is, is dat het best wat moeite kost om de kroon goed vast te draaien. Gezien het horloge echter zeer nauwkeurig loopt en ik de Sumo vaak genoeg draag, is opnieuw opwinden niet heel vaak nodig.
Ten slotte nog een wrist shot. Hij draagt erg prettig, ondanks dat het met 44mm geen kleine jongen om mijn kleine pols is. Het voelt en oogt als een zeer robuust horloge.
Twee aanwinsten in één maand en ik voorzie nu al dat deze twee gedurende een lange tijd de rest van mijn verzameling van mij weg houdt. Met beide aankopen ben ik enorm blij en er is nu echt meer voor nodig om dit nog te overtreffen.