Nieuwe aanwinst! Seiko SCEB009

Gistermiddag heb ik bij Bram via het forum een nieuw horloge gekocht, waarvoor dank!
Het is de Seiko SCEB009 Bullhead Chronograph, dus een re-issue van de jaren 70 bullhead chrono’s. Ik zag wel vaker een bullhead voorbij komen op het forum maar vond het altijd maar een apart gezicht, maar op de een of andere manier toch wel erg gaaf. Gister dus de knoop doorgehakt en de Seiko gekocht! :slight_smile: Ik ben er erg blij mee, echt een zeer mooi horloge en een apartere kastvorm. Zeker eens wat anders voor de verzameling.
Het horloge was echt zo goed als nieuw, ik zie echt nergens ook maar één krasje. Zelfs op de gesp zitten amper draagkrasjes.

Het horloge was geheel met alle papieren en doosjes erbij, en voor een nette prijs, dus ik ben weer blij met deze aanwinst op de valreep van het jaar :slight_smile:

Over de band lees ik veel klachten dat hij rammelend is of goedkoop aanvoelt, maar in mijn ogen valt het best mee. Enige wat ik wil veranderen is een andere sluiting erop… Deze sluiting heeft namelijk maar 2 micro verstel gaatjes, en aangezien de links best lang zijn krijg ik hem nét niet op een fijne lengte voor mijn polsen. Met een link erbij is het bandje net iets te lang naar m’n zin en met die link eruit is hij weer net iets te strak… Dus daar gaan we eens achteraan. Maar verder is het echt een heel fijn horloge en erg mooi!

Een ware Bullhead foto:

En het wristshot kan natuurlijk ook niet ontbreken

Mooie aanwinst!

Heb het verkooptopic ook een paar keer bekeken :slight_smile:

Heb even getwijfeld bij dat verkooptopic! Veel plezier ermee. Erg mooi ding!

Ik bekeek dit horloge ook al een hele tijd en heb begin deze maand de knoop doorgehakt. Vorige week binnengekomen. In het echt nog mooier dan op de foto’s. En ik vind ook dat er weinig mis is met de band. Ik wilde graag de SCEB015 maar die kon ik nergens vinden.

Gek genoeg zie ik dat er deze maand 2 op het forum zijn aangeboden. Daar komt straks de derde bij, ik mis helaas de klik en moet eigenlijk ook gewoon doorsparen voor een andere wens. Maar het zal wel een beetje pijn doen.

Veel plezier met je aanwinst!

Mooie eindejaarsknaller, geniet ervan (tu)

Ik ging ook bijna voor de bijl maar gelukkig was je me voor. Veel draagplezier.

Prachtige bullhead! Veel plezier ermee !

Hoop liefhebbers hier, ikzelf heb me ook met moeite in bedwang weten te houden :smiley: kun je een beetje wennen aan de knoppen boven op het horloge?

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :slight_smile:

Jeffreyh1984 Schreef:

Hoop liefhebbers hier, ikzelf heb me ook met
moeite in bedwang weten te houden :smiley: kun je een
beetje wennen aan de knoppen boven op het horloge?

Ik kan aan het gezicht wel wennen, de knoppen gebruik ik verder toch weinig. De chronograaf is iets wat ik er leuk uit vind zien maar toch amper gebruik. En aangezien het een quartz uurwerk betreft hoef ik hem ook niet op te winden met de kroon of de tijd vaak te verzetten. Tijd heb ik tot noch toe nog niet hoeven verzetten, maar dat voelt wel raar zo aan de bovenkant om er aan te draaien… :stuck_out_tongue: De chronograaf knoppen wennen best snel, voelt een beetje aan als een oude stopwatch met de knoppen zo boven.

Mooi dat die zo goed bevalt :~
Je hebt wel overal vingerafdrukken op gemaakt zeg… tsss… had ik hem zo mooi gepoetst…

Vond zelf de knoppen op de bovenkant wel handig voor de chrono functie, ‘natuurlijker’ dan aan de zijkant. De draagtijd die de bullhead kreeg was meestal tijdens het koken :stuck_out_tongue:

hier nog wat foto’s van de Bullhead:

BramJ Schreef:

Mooi dat die zo goed bevalt :~
Je hebt wel overal vingerafdrukken op gemaakt
zeg… tsss… had ik hem zo mooi gepoetst…

Vond zelf de knoppen op de bovenkant wel handig
voor de chrono functie, ‘natuurlijker’ dan aan de
zijkant. De draagtijd die de bullhead kreeg was
meestal tijdens het koken :stuck_out_tongue:

Hahah ja die vingerafdrukken zie ik meestal pas na de foto’s… Dan gaat er weer een doekje overheen om ze eraf te poetsen… :+

Proficiat, inderdaad een leuke chrono.

Overweeg je nog een andere band? Ik vind dat een leren band de kastvorm iets meer benadrukt dan het staal. En aangezien ik de vorm een belangrijk pluspunt vind, heb ik er direct een leren band bij besteld.

Iedereen die zich in bedwang heeft kunnen houden proficiat!
In de verkoopsectie staat level 2 klaar :wink: Succes!

Pierre Sec Schreef:

Overweeg je nog een andere band? Ik vind dat een
leren band de kastvorm iets meer benadrukt dan het
staal. En aangezien ik de vorm een belangrijk
pluspunt vind, heb ik er direct een leren band bij
besteld.

Iedereen die zich in bedwang heeft kunnen houden
proficiat!
In de verkoopsectie staat level 2 klaar :wink:
Succes!

Ik zag hem net staan in het verkoopforum ja… Zo’n leren band staat er wel erg mooi bij ja… Moet misschien eens gaan kijken naar een mooie lichtbruine leren band. Zal er zeker eens in gaan verdiepen… Hoewel ik persoonlijk altijd erg fan ben van stalen banden vind ik leer zo af en toe ook erg fijn.

Heel mooi(tu)

leuke Seiko. veel plezier ermee!

Mooie chrono(tu)

Zo’n koud dompelbad in de sneeuw gaat wel eens mis met een 10bar.
Ook al is hij 10ATM WR getest.
Ik had eens na zo’n truc in de sneeuw een paar dagen later
condens in de kast.

Grt.

Prachtige Seiko, veel plezier ermee!

Heel mooi, geniet ervan!

Ik ga niet eens kijken! Haha.