Nieuwe aanwinst / Seiko SKX007 mod

Zojuist mijn nieuwste duiker in ontvangst mogen nemen. Monsterwatch Rob heeft deze in vakkundig in elkaar gezet met de onderdelen waar ik om gevraagd heb.
Ik heb de onderdelen bij elkaar bedacht in mijn hoofd, met de hoop dat het goed bij elkaar zou passen. Uiteindelijk ben ik erg tevreden met het resultaat. Het saffierglas is precies zo bol als ik in mijn hoofd had en de combinatie van rechte wijzers met het bolletje van de secondewijzer past per ongeluk erg goed bij de indices.

Uitgevoerde mods:
Zwarte sunburst dial met datewindow (ipv daydate)
Rechte Seiko wijzers.
Verchroomde Seiko secondewijzer
Matte bezelinsert.
Bubble domed saffierglas.

En natuurlijk de foto’s:

Bedankt voor het kijken en Rob bedankt voor het leveren!

edit: excuus voor de stofjes.

Groente,

Mooie wijzerplaat, van wie is deze? (Dagaz, Yobokies?)

Dankje. Kwam er naderhand achter dat het erg veel lijkt op een L’Ocean van Crepas.
Hij is van Dagaz.

Het is de Bubble dome, niuet de double dome :slight_smile:

Enjoy !

Heel mooi, Peter! Nu nog een mooie stalen band erop (solid oyster of BOR) en klaas is kees!

Hah thx. Aangepast!

Hele mooie uitvoering, complimenten! :~

Geslaagde mod, goed bedacht en uitgewerkt (tu)
Geniet ervan.

Leuke combi (tu)

Gaaf!

Geweldige combo :}
vooral die matte bezel is een mooie manier
om de aandacht naar de dial te trekken (tu)

maar lijkt me met een vlak glas ook erg mooi.

proficiat !

robbie409 Schreef:

Het is de Bubble dome, niuet de double dome :slight_smile:

Enjoy !

Hey Rob

zou zo’n bezel ook met 2 pips geleverd kunnen worden bijvoorbeeld op 12 en 3 uur ?

grt. Gerard

Bewust de uurwijzer op het rode logo van Dagaz geplaatst om het wat te verdoezelen?

Niets ten nadele van de mod, want die is echt leuk. Maar persoonlijk vind ik het rode logo meestal een afknapper in hun wijzerplaten.

Niet bewust gedaan. Waarom zou ik? Stond toevallig zo en heb er niet bij stil gestaan. Ik vind het rode logootje eigenlijk wel wat hebben. Brengt toch nog wat kleur in het donkere geheel. :slight_smile:

Interessante mod(tu)

Maar dan had ik het laatste restje 007 nog even laten blasten.
En dan een wit oranje plongeur op de minuut.

Ik dwaal af!:slight_smile:

Grt.

Gaaf, maar het horloge moet wel aan een andere band. Een donker grijze nato uit twee delen, of canvas.

Ik twijfel nog over de band. Ik sta open voor suggesties. Heb nu een bruine leren band gemonteerd. Jubilee geprobeerd maar die rammelt te hard en sluit niet lekker aan. Zulu vind ik leuk voor de afwisseling. Toch maar een oysterband?

Hele mooie mod! Het blijft geweldig wat je allemaal met een Seiko kan doen. Dat rooie accentje vind ik juist luek, anders wordt het wel erg een grauwe vlakte.

Een paar suggesties:

Composite, comfortabel, beresterk en zoet/zout waterproof!

http://www.miros-time.de/zweiteiler/composite-bänder/

Z22 Resque orange (tu)

Qua metaal zou ik gaan voor de President solid steel.

Grt.

Geen idee, ik heb de onderdelen niet uitgezocht.
Komen van 10watches.com vandaan.