Zondagavond besteld bij Rob/Monsterwatch en meteen betaald. Vandaag stond de postbode aan de deur om me blij te maken \o/
Aangezien ik nog steeds niet kan wennen aan > 40mm horloges op m’n pols, maar ook al een hele tijd verlekkerd naar duikers kijk, nu dan maar de SKX013 gekocht. Zo’n 37mm x 13mm, met vrij lange lugs (heten die bandaanzetten in het Nederlands? Ik lees teveel Engelse fora geloof ik ), vind ik 't een perfecte maat voor op mijn pols.
Heb 'm meteen op 'n nato gezet omdat ik de originele rubberen band wat te stijf vind. Me happy
Leuk horloge! Ook een prima maat, zeker door de relatief lange lugs. En de maat is in overeenstemming met het binnenwerk, waardoor datum/dag op een prima positie zitten. Dat is tegenwoordig steeds minder het geval…
Thanks.Ik moet bekennen dat ik al wel een beetje aan 't rondkijken ben of ik aan zwarte dag/datum-schijven kan komen, en hoe makkelijk/moeilijk het is om die zelf te vervangen. Ik vind de datum nu namelijk een beetje veel aandacht trekken. Seiko’s staan natuurlijk bekend om hun ‘modbaarheid’, maar het lijkt er op dat dat toch vooral voor de grotere modellen geldt helaas.
Maar ach; 't is gezeur om niks hoor, want ik ben er al de hele middag blij mee
Leuk horloge! Ook een prima maat, zeker door de
relatief lange lugs. En de maat is in
overeenstemming met het binnenwerk, waardoor
datum/dag op een prima positie zitten. Dat is
tegenwoordig steeds minder het geval…
Thanks.Ik moet bekennen dat ik al wel een beetje
aan 't rondkijken ben of ik aan zwarte
dag/datum-schijven kan komen, en hoe
makkelijk/moeilijk het is om die zelf te
vervangen. Ik vind de datum nu namelijk een beetje
veel aandacht trekken. Seiko’s staan natuurlijk
bekend om hun ‘modbaarheid’, maar het lijkt er op
dat dat toch vooral voor de grotere modellen geldt
helaas.
Maar ach; 't is gezeur om niks hoor, want ik ben
er al de hele middag blij mee
nee hoor. binnenin tikt n 7s26, net als in zn grote broer en vele seiko5jes. dr zijn er genoeg met zwarte schijven. t witte geeft em voor mij meer dat ‘ouderwetse’ gevoel, maar de zwarte maken em n stuk chiquer.
verwisselen kan, maar moet je wel de tools hebben en n beetje handig zijn. anders kan rob v monsterwatches t misschien ook.
Maar wat dan wel opvalt is dat het materiaal van de schijven simpel plastic is & m.i. geen perfecte match is voor de wijzerplaat. Als we toch kritisch worden
Maar wat dan wel opvalt is dat het materiaal van
de schijven simpel plastic is & m.i. geen perfecte
match is voor de wijzerplaat. Als we toch kritisch
worden
Uhm… snap niet helemaal wat je bedoelt. De witte schijven ogen toch ook plastic?
Nog iets anders, wat sommigen hebben gedaan is de datumschijf wit laten, maar de dagschijf vervangen door een zwarte. Vinden sommigen beter in balans met de index op 9.
Bedoel je dat 't zwart van de schijven niet gelijk is aan het zwart van de wijzerplaat? Ik dacht idd op sommige foto’s van het 7s26-uurwerk met zwarte schijven te zien dat ze glimmen, terwijl de wijzerplaat van de 013 mat is.
Als dat zo is steken ze van dichtbij gezien inderdaad net zo erg af als de witte schijven nu, maar ik denk dat 't op een afstandje (als in; de afstand waarop je normaal naar je horloge kijkt) toch nog minder op zou vallen.
Maar 't is goed om te weten dat 't uurwerk hetzelfde is als bij de grote broers.
Klopt mijn vermoeden dat wijzers dan ook uitwisselbaar zijn? Bezels en bezel-inlays zijn natuurlijk niet uitwisselbaar, maar het lijkt mij dat uurwerk, datumschijven, wijzers (en misschien de wijzerplaat?) allemaal wel 1 maat zijn, toch?
Maar zoals gezegd; eerst ben ik aan 't genieten van hoe-ie er nu uit ziet
Bedoel je dat 't zwart van de schijven niet gelijk
is aan het zwart van de wijzerplaat? Ik dacht idd
op sommige foto’s van het 7s26-uurwerk met zwarte
schijven te zien dat ze glimmen, terwijl de
wijzerplaat van de 013 mat is.
Inderdaad, dat bedoel ik. De wijzerplaat is mat, de schijven enigszins glimmend plastic.
Bedoel je dat 't zwart van de schijven niet
gelijk
is aan het zwart van de wijzerplaat? Ik dacht
idd
op sommige foto’s van het 7s26-uurwerk met
zwarte
Inderdaad, dat bedoel ik. De wijzerplaat is mat,
de schijven enigszins glimmend plastic.
ik vind t kleurverschil dan nog iets storender dan t glimmende. t glas glimt namelijk dusdanig, dat die vd schijf me minder opvalt. maar je hebt zeker n punt dat t wat afsteekt tov de matte wijzerplaat.
@ts, hoeveel t opvalt… tja das nogal persoonlijk. de 1 ziet t meer/beter dan de ander. en voor sommigen is als je t eenmaal weet, je t ook meer/telkens ziet.
Bedoel je dat 't zwart van de schijven niet gelijk
is aan het zwart van de wijzerplaat? Ik dacht idd
op sommige foto’s van het 7s26-uurwerk met zwarte
Als dat zo is steken ze van dichtbij gezien
inderdaad net zo erg af als de witte schijven nu,
maar ik denk dat 't op een afstandje (als in; de
afstand waarop je normaal naar je horloge kijkt)
toch nog minder op zou vallen.
Maar 't is goed om te weten dat 't uurwerk
hetzelfde is als bij de grote broers.
Klopt mijn vermoeden dat wijzers dan ook
uitwisselbaar zijn? Bezels en bezel-inlays zijn
natuurlijk niet uitwisselbaar, maar het lijkt mij
dat uurwerk, datumschijven, wijzers (en misschien
de wijzerplaat?) allemaal wel 1 maat zijn, toch?
Maar zoals gezegd; eerst ben ik aan 't genieten
van hoe-ie er nu uit ziet
de wijzer en onderdelen zullen wel passen. maar of t dan ook nog mooi staat in een andere kast is n tweede.
de wijzerplaat en chapterring zullen denk ik niet passen ivm de kleinere kast.
maar idd, ik zou er ook nu lekker v genieten zoals ie is. en misschien later te overwegen om m misschien te modden.
Ik zit ook al een tijdje te dubben over een SKX007 maar vind m ook wel aan de erg grote kant. Dit kan een mooi alternatief zijn voor mijn smalle polsjes. Ben er eerlijk gezegd nog steeds niet uit welke het gaat worden…
Ik zit ook al een tijdje te dubben over een SKX007
maar vind m ook wel aan de erg grote kant. Dit kan
een mooi alternatief zijn voor mijn smalle
polsjes.
Het kan zeker een prima alternatief zijn. Aan de andere kant, mijn polsen zijn 16.5cm & ik hou niet bepaald van grote horloges. Toch vind ik de SKX007 door zijn geringe lug-to-lug afstand van 45mm goed draagbaar.
De SKX007 is iets goedkoper, en waarschijnlijk iets makkelijker door te verkopen als-ie toch niet bevalt. Ik heb een tijdje een grote duiker van een vriend geprobeerd, dus was er inmiddels wel uit dat ik de -013 wilde, maar als dat niet had gekund had ik denk ik de gok gewaagd op de SKX007…
Ik ga na rijp beraad toch maar voor de SKX007. Soms is een klein duwtje in de rug voldoende:)
Dit weekend maar een bestelling plaatsen bij Rob/Monsterwatches.
Bij aanpassen wijzers moet je denken om de lengte, niet te lang vanwege de chapter ring.
Wijzerplaat wissel kan, maar deze heeft er een chapter ring op, en dat vult wat ruimte op. Er zijn geen ringen voor te koop om dat opvullen te doen met een andere plaat.
Dagschijf wisselen is een stuk gemakkelijker dan een datumwiel, VEEL makkelijker.
Ik probeer morgen nog wat mail weg te werken, ben erg druk met klussen. Maandag een midweekse weg.
SKX007 is in elk geval een klassieker waar je geen spijt van zult krijgen, ik heb er nu veel op voorraad.