Nieuwe aanwinst: Seiko SNKN02

Net uit de VS binnen, een Seiko Retro look. Ontwerp is schitterend maar de uitvoering had op afwerking wel iets beter gekund.

Afgezien daarvan, (die uitlijning van de ring en indices herstel ik zelf wel) is ie helemaal niet verkeerd. Voorzien van oerdegelijke lederen band met (gelukkig) een gewone doornsluiting.

Dit horloge is groot, maar zit prettig. Geen lumen. Gewoon 7S26 (non hacking/non winding) uurwerk dat we kennen uit alle Seiko low-end automaten.

Niet kostbaar, $165. Maar er komt nog S&H BTW en PostNL aan kosten bij. Samen € 80…Dat maakt hem wel pittig geprijsd.

Maar ondanks dat toch een mooi sieraad :

Hé! De eerste hier! Vind 't echt een leuke klok(tu). En ('t is niet mijn geld, natuurlijk ;)) eigenlijk vind ik 245 Euro voor een leuke automaat nog wel meevallen. Gefeliciteerd! En meer foto’s zijn wat mij betreft altijd welkom!

Ik vind 'm erg gaaf

Mooi ding!!

Lekker dan!:?
Was ik net klaar met mijn BFS-familie, krijgen we dit…
Kan ik opnieuw beginnen…(tu)

Mooi hoor!

Dick

Ah, daar is de eerste dan.
Blijft een leuke serie, al twijfel ik nog steeds.
Geniet er van!

Erg mooi.

Dat is de stijl die ik op dit moment ook erg mooi vind.

Veel kijk en draagplezier.

Elf.

Mooi klok hoor. Vindt zelf de SNKN01 (de grijze variant) op leer ook zeer fraai, zal eens informeren wat deze doet vanuit Japan :slight_smile:

Erg leuk, heb die ook op een wishlist staan. Kun je de diameter links <> rechts excl kroon eens melden, daar is niet elke verkoper eenduidig over.
En van die uitlijning: maakt dat 'm niet juist wat meer retro?
:slight_smile:

proficiat! hebben ze goed gedaan. met xo n rustige wijzerplaat voelt t imho ook aan als n nos vintage horloge.

Even gemeten, breedte is 44 mm en hoogte 42 mm bij een dikte van 12 mm. Band is 24 mm aanzet en liefst 3 mm dik.

Even de nauwkeurigheid gecontroleerd. Na drie dagen lopen 14 seconden achter.

Was ik net mijn verzameling aan het uitdunnen, kom ik dit model tegen op HF :slight_smile:

Ik kon het weer niet laten.

En die uitlijning ? Ach, ik zag het ook pas de tweede dag…

Mooi hoor, lekker “vintage”

PlummerNL Schreef:

Even gemeten, breedte is 44 mm en hoogte 42 mm bij
een dikte van 12 mm. Band is 24 mm aanzet en
liefst 3 mm dik.

Even de nauwkeurigheid gecontroleerd. Na drie
dagen lopen 14 seconden achter.

Was ik net mijn verzameling aan het uitdunnen, kom
ik dit model tegen op HF :slight_smile:

Ik kon het weer niet laten.

En die uitlijning ? Ach, ik zag het ook pas de
tweede dag…

Dank voor de cijfers. Klinkt goed!
Is dus weer iets omhoog geschoven op de wishlist :slight_smile:

Ik vind het een erg gaaf horloge. Voor een vierkante kast is 42mm alleen te groot. Maar goed ook, anders had ik er vroeg of laat ook wel eentje aangeschaft :stuck_out_tongue:

Gisae Schreef:

Ik vind het een erg gaaf horloge. Voor een
vierkante kast is 42mm alleen te groot. Maar goed
ook, anders had ik er vroeg of laat ook wel eentje
aangeschaft :stuck_out_tongue:

Hmm, breedte is 44mm, dus niet vierkant :slight_smile: