Nieuwe aanwinst.... Seiko SNZF17, Mini Sumo

Hallo luitjes!

De zomer staat, hopelijk, gauw voor de deur… en omdat ik met de PO niet naar het strand wil, moest er wat voor in de plaats komen… en wat is dan beter als een mooie robuuste Seiko??

Het is de Mini Sumo geworden.

Heb hem via Rob gekocht. Deal verliep perfekt… Het hele proces van bestellen tot en met hebben heeft precies een week geduurd! (tu)

Zo, genoeg gekletst :)… Fotos!

1 like

Mijn beste,

Ziet er goed uit!!
Een mooie strakke, robuuste vormgeving.
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik heb h’m ook geweldig ding. Veel plezier ermee

Merci…

Denk ik ga er veel plezier aan hebben… tenminste had ik al plezier bij het kopen… qua prijs zijn de meeste Seikos meer als hun geld waard! :slight_smile:

Misschien dat tzt de grote broer gaat komen… de “normale” Sumo… misschien zelfs de MM… wie weet? :slight_smile:

mooie klok hoor

Mooie Seiko weer, proficiat!

Ik heb ook voor het eerst een LE gekocht van de mini Sumo. Echt prachtig! Gefeliciteerd Luuk :)-D

Prachtige klok, gefeliciteerd.

proficiat!

bedankt!!

Echt een fijne klok met een zacht prijsje!! (tu)

Kap stukje weer van Seiko proficiat met je aanwinst :wink:

Een PO is dat geen Seamaster? waarom zou je die niet naar het strand aan doen?

Desalniettemin een mieters horloge in jou collectie er bij. Nog even op een gekleurde Isofrane of Nato voor het ultieme zomer gevoel.

Leuk ding! Heb hem zelf ook, het is dan voor mij de perfecte beater. Draag 'm ook vaak als er nattigheid of water in de planning zit. Inderdaad leuk in de zomer met een nato. Heb zelf een donkergroene voor dat military-sfeertje. Kan 'ie helemaal zorgeloos nat worden en zo’n natte nato werkt nog verkoelend ook :wink:

Mooie klok! Ook goede lume.
Veel plezier ermee.

Tijdloze klok, goed afleesbaar, karaktervol, stevig.

Miskend is de witte.

1 like

koningcaris Schreef:

Een PO is dat geen Seamaster? waarom zou je die
niet naar het strand aan doen?

Desalniettemin een mieters horloge in jou
collectie er bij. Nog even op een gekleurde
Isofrane of Nato voor het ultieme zomer gevoel.

po mag dan n tool/divewatch, maar in n prijsklasse dat ik er zelf ook zuinig op ben. dan zou ik eerder mm gshock of monster meenemen.

Heb recent er ook een gekocht via marktplaats om hem dagelijks te gaan dragen, maar helaas net een slagje te groot voor mij. Dus als iemand interesse heeft in een ruil of koop graag een pb. Maar wat mij verbaasd is dat het horloge 100mtr waterdicht is maar geen schroefkroon heeft. Dacht altijd dat dit nodig was, of heb ik geen originele gekocht.

gr. Hans

Een schroefkroon is (blijkbaar) niet per se nodig. Heb er verder een paar keer mee gezwommen, maar dat gaf geen problemen. Zolang de pakking nog een beetje nieuw is en er geen gekke dingen gebeuren met de kroon onder water is er niks aan de hand.

berhan Schreef:

Heb recent er ook een gekocht via marktplaats om
hem dagelijks te gaan dragen, maar helaas net een
slagje te groot voor mij. Dus als iemand interesse
heeft in een ruil of koop graag een pb. Maar wat
mij verbaasd is dat het horloge 100mtr waterdicht
is maar geen schroefkroon heeft. Dacht altijd dat
dit nodig was, of heb ik geen originele gekocht.

gr. Hans

Die witte is ook mooi zeg! Vind wel alleen dat die zwarte bezel nu wel erg… zwart overkomt. Er is blijkbaar ook een variant met een donkerrode bezel: die is ook errug mooi.

Mooie aanwinst hoor, absoluuuuut !!!

berhan Schreef:

Heb recent er ook een gekocht via marktplaats om
hem dagelijks te gaan dragen, maar helaas net een
slagje te groot voor mij. Dus als iemand interesse
heeft in een ruil of koop graag een pb. Maar wat
mij verbaasd is dat het horloge 100mtr waterdicht
is maar geen schroefkroon heeft. Dacht altijd dat
dit nodig was, of heb ik geen originele gekocht.

gr. Hans

de meeste horloges met 100m wr hebben volgens mij geen schroefkroon. dit geldt ook voor seiko.

de meeste modellen vanaf 200m wr zijn vaak duikers en die zijn vaak wel voorzien v e schroefkroon.

ikzelf vind t overigens ook jammer dat er op sommige klokjes geen schroefkroon zit. vind t net n stukje veiliger tegen onbedoeld openen vd kroon. ongeacht de wr.