Nieuwe aanwinst : Seiko Spring Drive GMT

Ondanks mijn uitspraak in een vorige post is ie er toch gekomen. Afgelopen zondag zag ik deze bij het Seiko Center in Amsterdam. En gezien het aanbod (min 30%) kon ik het niet laten lopen.

De GMT wijzer kan natuurlijk op iedere gewenste tijdzone worden gezet, zoals hier op NY tijd. De urenwijzer is afzonderlijk te verzetten als je jezelf in een andere tijdzone verplaatst. Dit zonder het uurwerk stil te hoeven zetten, dus geen gehannes met het correct afstellen van de minuten/secondewijzer.

Ik heb nog getwijfeld tussen de uitvoering met grijze wijzerplaat (ziet er heel sjiek uit) en deze witte. Maar de witte is onder alle omstandigheden beter af te lezen ondanks het lagere contrast.

Tja, en dan de techniek…Het is een machtig gezicht het echappement niet stapsgewijs maar soepel te zien bewegen, het gaande werk geremd met een electromagnetisch veld.

Nu wordt het eens tijd mijn collectie wat uit te gaan dunnen. Dus binnenkort wat van mijn collectie in de verkoophoek van het forum (mod ?).

Prachtig hoor, de afwerking ook

Maar … :wink:
No offence, ik blijf moeite houden met het feit dat het “maar” een seiko is
Knap dat jij je er niks van aan trekt (tu)

Ik vind het een prachtig horloge. Boeiende wijzerplaat, zonder wat mij betreft te druk te worden. Gefeliciteerd!

Was ook mijn beleving, “maar” een Seiko. En voor de list prijs zou ik hem zeker niet kopen. Aan de andere kant, de technologie is uniek en dat is ook wat waard :slight_smile:

mooie horloge hoor , proficiat en geniet ervan:)-D

Schitterende techniek uit Japan! :~
Veel plezier ervan

Mijn beste,

Proficiat!!
Goed gewikt en gewogen!!
Een scherpe prijs, voor een fraaie Seiko waar je nog lang plezier van zal hebben.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Erg mooi! Gefeliciteerd. Mensen die zeggen het is “maar” een Seiko weten gewoon niet waar ze over praten. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik een Seiko Velatura direct drive droeg. Ik kan me er niet druk om maken en jij gelukkig ook niet.

Ik vind hem mooi, en de techniek erachter is natuurlijk fantastisch. Ik zou er geen probleem mee hebben om deze Seiko om mijn pols te hebben (tu) Van harte!

Gefeliciteerd met deze Japanse beauty. Menig Zwitser kan jaloers zijn op deze techniek, laat staan de afwerking van het geheel.

Groeten,
René:)-D

Van harte proficiat met deze vernieuwende aanwinst. Hoe nauwkeurig is het horloge?

Wat een mooi en hoogstaand horloge!
Ik zou Spring Drive duiker wel willen aanschaffen.

Jammer dat er zo neergekeken wordt op Japanse ambacht.
Dat Seiko voor alle prijsklassen een klok maakt en niet Swiss is, nekt de hogere klasse van (Grand)Seiko

Maar veel succes met dit prachtige horloge.

Hoe nauwkeurig ? Ik kan nog niet uit ervaring spreken maar volgens de verkoper was het 1 seconde +/- per maand. Hetgeen ongeveer gelijk is aan mijn Bulova Precisionist. Maar dat zijn totaal onvergelijkbare technologiën.

Prachtige techniek!

Van harte en veel draagplezier!

eedive-nl Schreef:

Jammer dat er zo neergekeken wordt op Japanse
ambacht.
Dat Seiko voor alle prijsklassen een klok maakt en
niet Swiss is, nekt de hogere klasse van
(Grand)Seiko

Mee eens!
Veel producerende bedrijven moeten het van de massale verkoop van goedkope producten hebben. Daar wordt de winst op gemaakt, wat werknemers aan de slag houdt.
De producten in het topsegment worden maar mondjesmaat verkocht en houden de boel niet draaiende.
Da’s bijvoorbeeld bij Nikon zo, bij Sony, maar ook bij Seiko. Om maar een paar Japanse multinationals te nomen.
Petje af voor een bedrijf als Seiko dat zij toch het lef hebben, om veel geld in de ontwikkeling te steken van deze techniek.
Ik heb i.i.g. nog geen Zwitser gezien, die een vergelijkbare techniek in een horloge heeft gebouwd.

Een tijd terug had ETA een techniek die leek op het bij Seiko ontwikkelde Kinetic.
(Ik laat maar in het midden wie het eerst was…)
Die techniek werd toegepast in o.a. Longines en Omega (Omegamatic). Mooie techniek, maar de basis is wel in Noord Brabant ontwikkeld en later aan ETA verkocht.
Het co-axiaal systeem is door de Engelse George Daniels ontworpen en aan Omega verkocht.
Dus, om nu te zeggen dat het uit Zwitserland moet komen, omdat het anders geen respect afdwingt…

We moeten in Nederland eens afstappen van dat “hokjesdenken”:wink:

1 like

Mooi hoor! Ik hoop alleen dat die witte plaat niet gaat vervelen (heb ik zelf altijd) maar ik las dat dit niet je enige klokje is :wink: dus dat zal wel goed komen.

Geniet (tu)

Gr. Roel

Een geweldig horloge! Ik snap de reserves wat betreft Seiko wel, maar ze maken echt hele mooie dingen, zeker in het topsegment. Wat betreft het aanslaan van hun topmodellen hier in het Westen, weet ik niet of ze zich daar echt druk over maken, ik denk dat ze toch vooral op de Aziatische markt zijn gericht.

Heel stijlvol! Van harte en veel plezier ermee.

Echt heel gaaf. Mooi afgewerkt!!!

Knettergave klok met hele mooie techniek.
Die witte uitvoering is ook helemaal geweldig.
Gefeliciteerd en geniet er met volle teugen van.