Nieuwe aanwinst: Seiko SRH005

Al sinds de Seiko Velatura SRH005 uit is vond ik het een mooi horloge. Helaas nooit echt het geld voor een horloge over gehad. Toen maar een Pulsar gekocht, maar nooit echt tevreden mee geweest. En na al die jaren gaat het dan toch kriebelen. Via Rob dus toch maar de SRH005 besteld en net op Rikketik opgehaald :smiley:

Foto’s zijn niet helemaal 100% goed gelukt, maar het is nogal lastig om te fotograferen met alleen de camera die in een Nokia E72 zit…

Seiko SRH005 in het doosje:

Seiko SRH005 op het doosje:

En een wristshot:

Op Rikketik ook meteen één van de horlogekisten van Rainer kunnen aanschouwen. Althans, weet niet of ze van Rainer waren maar alles klopte van de kleur tot het slotje tot aan de binnenkant en de schanieren. Nu weet ik ook zeker dat ik een horlogekist bij hem ga bestellen, want het is zeker wel mooie kwaliteit. En zeker geen problemen met het plaatsen van grotere horloges.

Mooi horloge. Veel plezier ermee.

Mooie stoere klok, veel plzeier ermee!
Gr.Joep

Gefeliciteerd met deze aanwinst!!

Hele mooie klok, veel plezier ermee.

Fraai.
Gefeleiciteerd.

Mvg

Stefan

Topding! Heb hem zelf ook sinds een paar maanden. Ga je geen spijt van krijgen. Proficiat(y)

Als Seikofan kan ik dit horloge zeer waarderen.Proficiat.

Mooi man!
Blijft boeien deze klok…

zeker een topper deze klok(tu) prachtig. veel plezier met deze mooie klok;)

Proficiat!

Jeuj wat mooie klok man, die zwarte accenten passen er beter bij dan ik dacht! (tu)

De foto’s laten het horloge nog niet eens goed uitkomen. In het echt zijn de kleuren veel mooier en vormt alles nog beter één geheel.

Maar plezier ga ik er zeker van hebben :smiley:

Mmm… de secondewijzer van mijn Seiko SRH005 is een beetje vaag. Hij loopt niet gelijk met de scaling op de bezel. De wijzer valt telkens tussen twee seconden in :frowning:

Leuk horloge, ik heb de witte gehad in het verleden. Al een beetje aan het gewicht gewend?

leeuwentemmer Schreef:

Leuk horloge, ik heb de witte gehad in het
verleden. Al een beetje aan het gewicht gewend?

Gewicht is niet extreem veel meer dan mijn oude Pulsar. Dus op zich had het geen probleem moeten zijn. Alleen ik ben het wel verleerd doordat ik een tijdje geen horloge heb gedragen en de laatste dagen alleen een Casio G-Shock van 80 gram.

De compleet stalen is zwaarder (224 gram vs 172 gram).

Ik denk dat dat komt door het materiaal van de middelste rijd in de links, en heel misschien ook het materiaal van de bezel. Ik ben zelf verbaasd over hoeveel dat scheelt, kun je nagaan hoeveel massa er in die band zit.

Ik controleer daar niet op. Heb het wel eens voor iemand netjes gemaakt, maar dat is best een gedoe. De “stilstand” locatie is een andere dan de stop locatie.
Bij het aandrukken van de secondenwijzer kan je dus niet miken op de schaalverdeling, hij met er -op gevoel- iets voor. Als je hem dan weer “aanzet” zie je de secondenwijzer iets naar voren schieten en dan begint ie weer te tikken.
Kostte me laatst een minutenwijzer want die raakte ik bij het afnemen van de secondenwijzer (wat een keer of 8 over moest).
Ik ben er wel wat handiger in geworden nu k weet dat ik er iets voor moet mikken…

FeaR1986 Schreef:

Mmm… de secondewijzer van mijn Seiko SRH005 is
een beetje vaag. Hij loopt niet gelijk met de
scaling op de bezel. De wijzer valt telkens tussen
twee seconden in :frowning:

robbie409 Schreef:

De compleet stalen is zwaarder (224 gram vs 172
gram).

Ik denk dat dat komt door het materiaal van de
middelste rijd in de links, en heel misschien ook
het materiaal van de bezel. Ik ben zelf verbaasd
over hoeveel dat scheelt, kun je nagaan hoeveel
massa er in die band zit.

Dan ben ik blij met het rijtje urethaan, want anders zou het wel heel zwaar worden.

robbie409 Schreef:

Ik controleer daar niet op. Heb het wel eens voor
iemand netjes gemaakt, maar dat is best een gedoe.
De “stilstand” locatie is een andere dan de stop
locatie.
Bij het aandrukken van de secondenwijzer kan je
dus niet miken op de schaalverdeling, hij met er
-op gevoel- iets voor. Als je hem dan weer
"aanzet" zie je de secondenwijzer iets naar voren
schieten en dan begint ie weer te tikken.
Kostte me laatst een minutenwijzer want die raakte
ik bij het afnemen van de secondenwijzer (wat een
keer of 8 over moest).
Ik ben er wel wat handiger in geworden nu k weet
dat ik er iets voor moet mikken…

Zo erg is het ook weer niet, want de tijd lees je toch nooit exact op de seconde af :slight_smile:

Gefeliciteerd met je aanwinst. (tu)