Beste HF lezers,
In het verleden heb ik al eens een NA topic over dit Seiko Titanium geschreven, dus houd ik het dit keer kort.
Voor wie het alsnog wil teruglezen:
[Screenshot_20250515_154344_Google]
Beste HF-lezers,
Na een aantal titanium horloges van Citizen in mijn collectie, vond ik dat het tijd werd om ook een titanium Seiko toe te voegen. Mijn keuze viel op de Seiko SUR369P1.
[sur369p1_5]
Wat me direct aanspreekt aan dit horloge, zijn de vlijmscherpe wijzers met Lumibrite, die niet alleen goed afleesbaar zijn in het donker, maar er ook strak uitzien. Het opgelegde Seiko-logo en het verfijnde zilverkleurige randje rond het datumvenster zijn mooi…
Soms zeggen foto’s meer dan een lang verhaal
Hierbij de donkere variant, waarbij de Dauphine wijzers en opgelegde indices naar mijn mening nóg strakker tot hun recht komen.
Duo
Om de pols
48 likes
Mijn beste,
Gefeliciteerd met deze robuuste Seiko!!
Mooi hoor!!
Ik wens je er een formidabele tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
1 like
johngo
22 januari 2026 om 16:17
4
Is leuk die SUR-reeks.
Groeten van de non-Ti SUR.
3 likes
Groeten van de blauwe Sur!
2 likes
zeer geslaagd,
draag hem met plezier
1 like
Titaan Seiko, cool!
Geniet ervan!
1 like
Ook mooi die kleur van jou
1 like
Ron013
22 januari 2026 om 19:55
11
Très sjiek. Geniet ervan!
1 like
solo
22 januari 2026 om 20:03
12
Strak horloge. In de stijl van een GS. Mooi
1 like
Mooi horloge. Leuk koppel. Deze zijn super!
Tsuyosa:
lang verhaal
Dat vorige topic was ook geen lang verhaal, sjef.
Niks over het feit dat Seiko al sinds de jaren 70 in titaan boert, en dat Citizen in 1970 misschien de eerste ter wereld was met de X-8 Chronometer, maar dat Seiko het eerste titanium duikhorloge produceerde, in 1975, met de Tuna.
Seiko heeft allerlei titanium varianten. Van Grade 2 en 4 puur titaan, tot Grade 5 legeringen, culminerend in hun High Intensity Titanium en aan de hoogste top Brilliant Hard Titanium. Deze zijn niet hard omdat ze gecoat zijn, het zit 'm echt in de legering, net als Citizen’s Super Titanium.
Uiteraard is Duratect of Diashield nog steeds een optie, dus coaten kan voorkomen.
Heb je achterhaald waar deze van zijn gemaakt? Ik vind geen nadere details.
2 likes
Sjefske
22 januari 2026 om 20:16
14
Mooie Seiko! Gefeliciteerd met deze aanwinst!
1 like
APMV
22 januari 2026 om 20:48
15
Gefeliciteerd met je titanium NA Bill
1 like
Tsuyosa
22 januari 2026 om 21:03
17
Dankjewel Arjen jij ook met je titanium Citizen draag hem in goede gezondheid.
1 like
Tsuyosa
22 januari 2026 om 21:37
19
Heb me even verdiept om met bronvermelding wat feiten naar voren te halen, maar ik kan er ook niks exact/officieel achterhalen.
Seiko publiceert daar zelf geen officiële bron die dat woordelijk bevestigt voor dit specifieke model.
Net als de kleur van titanium is dit waarschijnlijk een grijze gebied
1 like
pasd
22 januari 2026 om 22:24
21
Gefeliciteerd met deze mooie Seiko
1 like