Ik heb al een paar keer eerder het idee gehad om een Turtle te kopen maar werd tegengehouden door de (op papier) imposante diameter van 44+ mm. Mijn dagelijks horloge is een Tudor Black Bay 36 en ik dacht dat de Turtle veel te groot zou zijn voor mijn 17 cm pols. Ik heb twee keer een SKX007 geprobeerd, en een keer een '009. Hier had ik geen klik mee. Ik dacht dat het aan het formaat lag en daarom probeerde ik een '013. Hoewel de diameter hiervan goed was, vond ik het horloge door de lange lug-to-lug en flinke dikte een beetje uit proportie. Een beetje het zelfde idee als een Speedmaster pro vs. een Reduced zeg maar.
Omdat ik ondertussen de Turtle toch een tof model bleef vinden en het het erop lijkt dat ze alleen maar lastiger verkrijgbaar en/of een stuk duurder worden heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en via het forum een vrijwel ongedragen, z.g.a.n. SRP773J overgenomen.
Mijn idee was het horloge te passen en als 'ie te groot zou zijn zou ik 'm in het blauwe gedeelte zetten. Een beetje huiverig maakte ik de band op maat en deed ik de Turtle om. Dat is nu ruim een week geleden, sindsdien heb ik 'm alleen maar afgedaan om te douchen en om een ander bandje te proberen
Ik vind het formaat reuze meevallen, en het horloge draagt een stuk comfortabeler dan menig horloge met een kleinere diameter. De kleur van de wijzerplaat en bezel blijven me boeien, het is gaaf om te zien hoe de kleur van matblauw naar bijna zwart gaat, afhankelijk van het licht. Ik was eigenlijk op zoek naar een zwart exemplaar, maar ben erg blij dat ik uiteindelijk voor blauw gegaan ben. Net iets spannender dan zwart, maar niet zo flashy als de save the ocean of sunburst wijzerplaten.
Heel mooi, nato ook verbazend mooie combi. Ik heb er zelf ook eentje ( ‘king turtle’). Vond het model zelfs eerst lelijk (no offense). Maar na een aantal maanden een van de favoriete in de collectie, geniale kast, super comfortabel, aanwezig maar geen chunck.
Leuke aanwinst zo’n Turtle. Heb de Fiffer een weekje mogen proberen en die beviel prima.
Misschien komt er ooit nog wel ééntje als ik er tegenaan loop.
Veel plezier ermee!
Deze Turtle een week geleden gekocht. Wat een knallers van een horloges. Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht.
Heel veel plezier Stefan met deze pracht.