Nieuwe aanwinst Seiko UFO

Stony Schreef:

hardy Schreef:

het is al mijn favoriete klok geworden Paul!
Jammer van al mn andere Seiko’s maar deze is
het
helemaal.

pas maar op met je “favoriete klok”. ik heb het
vermoeden dat langdurig dragen van dit bakbeest
allerlei gewrichtsproblemen oplevert :stuck_out_tongue:
Dat valt gelukkig reuze mee kan ik je melden. Heb weken achtereen de mijne gedragen zonder problemen.

De mijne is wel toe aan een servicebeurt maar daarna zal hij weer veel gedragen worden denk ik. Blijft mijn fijn favierete Seiko uit mijn kleine verzameling.

het is maar wat je gewend ben, ik vind het erg meevallen, mijn helmet voelt net zo, en ook mn 6139-7070, geen verschil al lijkt deze wel veel zwaarder in de praktijk valt dat reuze mee.
ik vraag me af of een seiko bullhead zwaarder is? die heb ik nog nooit in het echt gezien laat staan gedragen, beetje mijn holy grail?
wie weet op de Rikketik uit proberen?

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit: een Ufo of een Bullhead. Een Bullhead is wat compacter en zit door zijn -asymmetrische- profiel wat meer bovenop je pols. Een Ufo draagt meer als een gewoon fors horloge. Maar qua gewicht merk ik geen verschil.

Misschien maakt het ook wel uit dat deze horloges een soort afgedekte lugs hebben; als je gewone lugvormen zou hebben aan deze horloges, zouden ze heel anders dragen, denk ik. Nu steekt de kast aan de boven- en onderkant een beetje over. Anders gezegd: ze ogen groter dan ze zijn.

Wat wel uitmaakt is de band. Ik heb aan mijn Ufo een leren band zitten, 19mm. En dat oogt errug iel. Ik heb een stalen band bij Jonathan Koch (Swedefreak) in bestelling.

Helaas ben ik niet op de Rikketik dit keer, anders had ik wel een Bullhead mee kunnen nemen voor je om eens te proberen.

Menno

klopt helemaal, ik kocht het horloge met een metalen band die te goedkoop was en te iel, ik heb hem vervangen door een Seiko band die ik nog had liggen en nu is die veel meer in balans, en zeker niet te zwaar, ik heb klokken die veel zwaarder zijn, maar kleiner ogen…
het is gewoon een fantastich model en veel betaalbaarder dan een bullhead heb ik gemerkt, of ik heb hem gewoon goedkoop gekocht dat kan ook…
weg doe ik hem nooit, dat weet ik nu al, en dat heb ik niet gauw met een nwe aanschaf. Ik denk dat ik dat met een bullhead ook krijg, ik ga voor de blauwe uitvoering denk ik, ik zie dat jij allebei hebt, welke is je favouriet?

Ik heb zelf een bruine uitvoering en ben helemaal weg van die wijzerplaat welke er onder elke hoek anders uit lijkt te zien. Draagt inderdaad erg fijn.

Een paar maanden geleden heb ik hem eens op Marktplaats te koop gezet maar ik kreeg toch al snel spijt en heb hem er toen weer vanaf gehaald (Overigens wel snel veel biedingen en reacties).

Ik heb ook een UFO gehad maar die toch wel weer snel verkocht. Ik kon niet wennen aan de combinatie forse klok/iel bandje. Bij een Bullhead lijkt dit beter gebalanceerd.

Mijn exemplaar is door Richard helemaal geserviced en voorzien van een nieuw, origineel Seiko glaasje:

hij is prachtig, ik zie nu ook de charme wel van een bruine , wat toch een niet algemene kleur is in horlogeland, je hebt er de prachtige band bij, dat maakt het geheel nog mooier, op zulke grote horloges moeten de banden van dik naar smaller lopen, anders klopt het niet met de klok, hier is dat nog meer het geval doordat de klok niet dezelfde boven en onderkant heeft.

Ik ben verkocht, een bruine of zwarte, eens zal die er komen, ik verkoop er graag een aantal anderen voor.

bedankt voor de foto, het is een plaatje.
ps. zag ik jouw klokje ooit niet aan het stuur van een TR6?

Van Harte Hardy,
Volgens mij heb je een neus voor om erg mooie koopjes op de kop te tikken, zoals deze chrono. Een erg mooie uitvoering, in een zo te zien eerlijke staat.
Ik kan enkel adviseren, gewoon zo doorgaan.!

Greetz Erik

hardy Schreef:

bedankt voor de foto, het is een plaatje.
ps. zag ik jouw klokje ooit niet aan het stuur van
een TR6?

Nee aan het stuur van een TR3A. De laatste auto die ik gerestaureerd heb. (4 jaar werk, afgelopen voorjaar klaar - ik denk nog na over een volgend project).

On Topic nu weer: ik heb idd. beide Bullheads. De bruine ziet er niet uit. Veel ‘wabi’ zullen we maar zeggen, maar hij loopt wel als een speer. Later kocht ik de blauwe erbij. Die ziet er aan de buitenkant erg goed uit. Maar na ongeveer 40 uur probleemloos lopen, hield hij het voor gezien. Kort en goed, beide moeten naar Richard. Persoonlijk vind ik de blauwe het mooist, maar misschien komt dat omdat 'ie er het beste uitziet. Het is dus geen eerlijke vergelijking, denk ik. De bruine is -door de afwijkende kleur- wel een statement om je pols: het formaat, de vorm, de kleur… jahaaaa, dat zegt wel wat.

Toen ik de blauwe kocht (van een SCWF-lid uit Singapore) hadden we een emailconversatie over de bijhorende fishbone band. Hij vertelde me dat deze horloges voor de Aziatische markt gemaakt waren, voor mensen met dunnere polsen. Hij deed bij de blauwe een paar extra schakels en een hele fishbone voor mijn bruine erbij. Ongevraagd, nota bene!

Menno

thieuster Schreef:

. . . . De bruine is -door de afwijkende kleur- wel een statement om je pols: het formaat, de vorm, de kleur… jahaaaa, dat zegt wel wat.

Menno, je slaat absoluut de spijker op zijn kop. Elke keer wanneer ik hem draag is er wel iemand die er iets over zegt. Op feestjes een absoluut gespreks onderwerp.

Als er nog een blauwe op mijn pad komt dan wil ik die warschijnlijk ook wel, maar op dit moment ben ik nog zeer content met de bruine :slight_smile:

jullie hebben me weer overtuigd, ik ga sparen!