Nieuwe aanwinst Seiko UFO

Gewoon op MPL kwam ik deze vorige week tegen; na de fotos gekregen te hebben in goede resolutie was de koop snel rond. Ik vind hem prachtig. Geen originele band helaas maar het horloge is m.i. in goede staat. komt uit oktober 73. Alles werkt zoals het hoort en na veel 6139-ers eindelijk een 6138-0011, die je dus ook kunt opwinden en dat gaat heel soepel. Hier wat foto s die ik direct gemaakt heb. Ik heb alleen een nwe pakking gemonteerd toen ik de binnenkant bekeken heb,verder niets aan het horloge gedaan.

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Je hebt met de juiste inzet goed gewikt en gewogen. En het resultaat mag er wezen.
Een bijzonder mooi horloge met dat typische jaren ‘70 design.
Ik wens je dan ook veel plezier met deze Seiko welke een solide hart heeft en een krachtige uitstraling.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooi hoor, gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

dank voor jullie complimenten, ik draag hem iedere dag nu en geniet van de robuustheid en kwaliteit van dit toch 36-jarige horloge, wat zeker niet zo oud overkomt, knap gedaan van die Jappenezen.

Gefeliciteerd met deze MP UFO!
Die van mij ligt in Breda maar daar moet wel wat aan gedaan worden.
Het idd. een mooi model, ik wens je veel draag plezier toe!

mvg, Frans

dank je, je zult er veel plzr aan hebben, ze zijn erg mooi, ik twijfel of ik een bullhead mooier vind,die wil ik erg graag hebben, maar die heb ik nog nooit in het echt gezien of gedragen. Deze is al geweldig om te bezitten, ben wel benieuwd naar je band die erom gaat zetten, graag fotos…

er vliegen nogal wat UFO’s langs de laatste tijd!

het glas wat er op zit heeft nogal een “grote” afgeschuinde rand. apart type glas of zo?

Ziet er ongemolesteerd uit :slight_smile:

Mooi!!

Ik heb zowel de blauwe als de rode Bullhead en ik vind het geweldig mooie horloges, wat ik vooraf niet had verwacht is dat ze ook lekker dragen. Het draag comfort van de meeste Seiko’s is trouwens erg prettig.
Ik ga hem op leer zetten met contrasterend stiksel maar ben er nog niet uit qua merk. Heb nog wel even de tijd want hij is voorlopig nog niet klaar.

mvg, Frans

hardy Schreef:

dank je, je zult er veel plzr aan hebben, ze zijn
erg mooi, ik twijfel of ik een bullhead mooier
vind,die wil ik erg graag hebben, maar die heb ik
nog nooit in het echt gezien of gedragen. Deze is
al geweldig om te bezitten, ben wel benieuwd naar
je band die erom gaat zetten, graag fotos…

Dank je Robbie, als jij hem mooi vind, zegt dat wel iets,
over de andere opmerking het glas, ik weet niet of het glas origineel is, het lijkt mij wel een nwe, de vorige eirgenaar heeft hem laten servicen toen hij hem kocht en daarna in de la gelegd!!! de afgschuinde kant loopt wat naar binnen, vandaar de vergrotende werking op de fotos, ik vind het juist wel mooi, maar de kenners weten wel of het hoort, ik heb er relatief weinig voor betaald, denk ik, dus een blije Seiko liefhebber, nu sparen voor een mooie blauwe Bullhead.

Geweldig mooie uitvoering.

Hij is in goede handen bij jou, veel plezier met deze forse klok!

Greetz Erik

Ziet er goed uit Hardy!

Daar ga je veel plezier aan beleven.

klopt helemaal, ik ben er helemaal weg van, wat een heerlijke klok, jij hebt er ook zo n eentje toch?
kun je me je band eens laten zien?

Stony Schreef:

er vliegen nogal wat UFO’s langs de laatste tijd!

het glas wat er op zit heeft nogal een "grote"
afgeschuinde rand. apart type glas of zo?

hier vond ik nog een postings over modelvariaties van de UFO’s:

http://www.network54.com/Forum/78440/message/1245688777/Here's+a+couple+of+6138-0010's+from+1970

model “1” heeft zo’n zelfde rand:

dit is denk ik de originele band:

dat bandje zat er bij mij ook aan. was iets te klein, zoals gewoonlijk.

Ja dat kan wel. Heb overigens nu een Jubilee erop gezet. De originele band was wat te klein. Hier een foto van mijn UFO met de Jubilee en de originele er los bij.

Nog een close up van de originele band.

Ik had exact hetzelfde probleem met mijn UFO.

Welkom bij de club, Hardy! :slight_smile: Zuinig op zijn en vooral flink van genieten! (tu)

het is al mijn favoriete klok geworden Paul!
Jammer van al mn andere Seiko’s maar deze is het helemaal.

De mijne zegt hallo! De foto van de mijne is genomen voordat 'ie naar Breda ging. Op aanraken van ons aller Richard heb ik de bezelinleg niet vervangen. Zijn ervaringen met aftermarket bezelinlegs (-inleggen?) is niet geweldig. Dan gewoon zo houden, toch?

Ik ben via het SC forum in contact gekomen met Jonathan Koch (‘Swedefreak’) hij heeft mooie banden voor diverse vintage Seiko’s. Ik ga hem toch nog eens vragen wat hij voor moois voor dit horloge heeft!
Momenteel zit er een leren band van Alistair Gibbons aan. Een soort oud model Heuer-band, met van die kleine rally-gaten. Een heel fijne band (ik had er al eentje aan mijn Nivada), maar ik wil toch een stalen band hebben. Past qua grootte beter bij het grote horloge.

Menno

hardy Schreef:

het is al mijn favoriete klok geworden Paul!
Jammer van al mn andere Seiko’s maar deze is het
helemaal.

pas maar op met je “favoriete klok”. ik heb het vermoeden dat langdurig dragen van dit bakbeest allerlei gewrichtsproblemen oplevert :stuck_out_tongue: