Nieuwe aanwinst Seiko uit 1973

Gisteren keurig verpakt vanuit Italie mijn eerste vintage mogen ontvangen. Gekocht op Ebay voor niet al te veel eurootjes. Al is het maar eens op het te proberen, toch? :smiley:
Op het eerste oog een redelijk klokje. Mooi bol glaasje, maar heeft wel een krasje op de 4. Dial is leuk en sportief wit met rode stipjes voor de indicaties.
Samen met het sportieve zwart leren bandje met rood stiksel ben voor eerst wel content met mijn aankoop.
Wel vernam ik dat er iets mis aan is: het glas zit er niet keurig recht in en het uurwerk beweegt in zijn geheel bij het verzetten van de tijd/datum. En ik weet niet hoe het met de laatste servicebeurt is geweest, maar dat moet zijn opgevallen.
Kortom: dat moet anders!
Caliber is een 7006-7080 en samen met het serienummer kwam ik volgens het alwetende ā€œWWW-orakelā€ op een bouwjaar van 1973. Diameter 37mm en dat is een mooie maat.

Eerste fotootje:

Grtz
Freddy

3 likes

Idd een mooie maat en dat voor die tijd.
Mooie aanwinst :+1:

Leuk die rooie puntjes bij de uren markers. Het rode stiksel in het bandje past er dan ook erg goed bij.

Mijn beste,

Leuke aanwinst. :+1:
Geniet er met vreugde van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Dat is een heel mooi klokje, erg leuk met die rode accenten

Leuke aanwinst.
Dat het uurwerk wat los zit komt waarschijnlijk door het glas dat niet goed zit daardoor heeft het uurwerk wat speling als je de kroon uittrekt.
Je kunt zelf proberen om het glaasje er goed in te drukken, of stap even bij een horlogemaker binnen.

Leuk horloge, gefeliciteerd met deze aanwinst.
Los zittend uurwerk heb ik ook wel eens meegemaakt, kwam door ruw transport waarbij Ć©Ć©n vd twee schroefjes (die het mechaniek op zā€™n plaats houden) onder de spacerring was geschoten.
Gaat vast weer in orde komen. Geniet ervan :+1:

Leuk. Gefeliciteerd met deze aankoop.

Leuk ding! Gefeliciteerd! Verdient nog wel een paar mooie fotootjes, toch? :wink:

leuk klokje.
Uurwerk mag niet los zitten. Wellicht een verkeerde ring tussen uurwerk en deksel.

grt
Peter

Leuk mooi horloge, opknap beurtje & hoppa.