Nieuwe aanwinst: Seiko Velatura Yachting Timer

Al 1,5 week om mijn pols maar had nog geen gaatje gezien hem hier te presenteren.

Ik was al een tijdje op zoek naar een Velatura model van Seiko. De stijl sprak me erg aan en vond ze ook een mooi formaat hebben. In eerste instantie wou ik voor de srh005 gaan maar ben uiteindelijk voor de SPC007 gegaan.
In eerste instantie vond ik de rubberen (urethaan) baan echt lelijk en was ik vernomens hem gelijk te vervangen. Ik moet echter zeggen dat hij erg comforbabel draagt en helemaal niet misstaat!

Over het horloge zelf,

Het is eigenlijk een zeilhorloge met daarom ook een aantal countdownfuncties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog nooit gezeild heb maar de stijl sprak me gewoon aan.
Wat ik ook erg mooi vindt is de zwart gelakte bezel. Daarnaast zijn die strepen in de wijzerplaat, die ik helaas niet op de foto kan krijgen werkelijk prachtig. Vooral bij de inval van veel licht geeft de wijzerplaat en wijzers een prachtige reflectie.

Voor velen hier zal dit misschien geen bijzonder horloge zijn maar ik ben er als scholier van 18(het horloge heb ik gekregen voor mijn 18e verjaardag vorige week) erg blij mee.

een paar foto’s

Ik heb ook nog een andere vraag: weet iemand misschien hoe ik de kroon kan dichtdraaien. Er zit namelijk een kroon, een soort van bescherming en dan een soort van tweede kroon die je in 2 posities kunt uittrekken. De eerste kroon kan ik echter niet vastdraaien, hoort dit?

Mooie klok. Veel plezier ermee :slight_smile:

Mijn beste,

Proficiat met deze buitenissige Seiko Velatura Yachting Timer.
Deze kordate alleskunner is zijn welluidende naam, meer dan waardig!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit excentrieke horloge.

Doch voor nu:
“oogjes dicht en snaveltjes toe”.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Jij laat hier wel even een schitterende Seiko zien, jonge vriend! (tu)
Hoe vaker ik dit model voorbij zie komen, hoe meer ik 't weet te waarderen.

Van harte met deze mooie aanwinst.

Je hoeft echt geen zijler te zijn om zo’n horloge te kopen. Er zouden ook weinig duikers verkocht worden in dat geval… :smiley:

kreeg ik maar zo’n horloge voor mijn verjaardag…prachtig ding.
wat dat betreft heb je een top horloge om de pols zitten.
ik wens je er dan ook veel kijk en draagplezier mee.

grt arie.

van harte met je nieuwe aanwinst, erg mooie seiko (tu)

Beste jmr,
De kroon kun je niet vastzetten. Voor een uitgebreide Nederlands-talige handleiding even naar www.seiko.nl en het kalibernummer intikken.
Je kunt hem downloaden. Mooi in A4 formaat.
Groet,
Jan

Mooi hoor!
Dat bootje erbij komt ook nog wel…

Dutchy Schreef:

Beste jmr,
De kroon kun je niet vastzetten. Voor een
uitgebreide Nederlands-talige handleiding even
naar www.seiko.nl en het kalibernummer intikken.
Je kunt hem downloaden. Mooi in A4 formaat.
Groet,
Jan

Dat dacht ik al. Ik heb er ook een handleiding bij maar daaruit werd ik niet zoveel wijs. Dus als die ‘klikmodule’ dichtgeklikt is kan ik er gewoon mee zwemmen?

Oh ja en iedereen bedankt voor de reacties natuurlijk!

Stoer klokkie! Proficiat!