Nieuwe aanwinst: Seikomatic 6206-8010

Na aanleiding van dit topic van Jaco ben ik zelf ook aan het shoppen geslagen en ben ik stiekem/per ongeluk tegen deze knappert aangelopen:




Hij kwam binnen op dat rare funky disco bandje, en nu een goedkoop zwart bandje wat ik nog had liggen (na 5x dragen al bijna stuk, als iemand een mooie suggestie heeft van 18mm dan hoor ik dat graag)
Loopt goed op tijd en de datum en dagaanduiding werken goed. Wel jammer van de kleine patina op de plaat.
Wat mij wel opvalt is dat de achterkant geen reliëf heeft, zou hij dit moeten hebben?

8 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Een mooi exemplaar in goede staat, zeker gezien de leeftijd. Ik vind dat zwart witte bandje eigenlijk wel wat hebben :wink:.

1 like

Leuke aanwinst! Dat deksel hoor zo. Niet alle deksels waren even diep gegraveerd. Dit deksel is nog in redelijk goeie staat vind ik.

Mooie! Gefeliciteerd! Inderdaad valt deze achterkant nog mee. In het begin werden ze meer ge-etst dan gegraveerd. Mijn model is ook niet erg diep maar er zijn slechtere voorbeelden te vinden.

Goed dat je dat bandje even hebt gewissled, wat vreselijk zeg. Ik zou voor een 18mm met vlindersluiting gaan, kun je voor een paar euro op ebay scoren, is meer rubber dan leer, maar het zit behoorlijk prettig. Of gewoon een originele Seiko-band scoren.

Mooie! uit april 1965 zo te zien. Ik heb horloges waarbij je niets meer ziet van de gravering van de achterkant, is een bekend verschijnsel.

Mijn beste,

Proficiat met deze sprankelende vintage!!
Veel draagplezier!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Prachtig hergebruik van die jaren 60 - keukengordijnen. Ik wed dat je de spruitjes nog kunt ruiken :grin:

Ik zit zelf eigenlijk te denken aan een mooi strak leren bandje, het setje 18mm wat ik nu heb flubbert nogal wat.
De wijzerplaat is wel een wat lastige kleur om goed mee te matchen.

Hij is weer mooi.
Patina hóórt bij deze knapperd