Nieuwe aanwinst : Seikosha Precision

Het heeft dan zo’n jaar of tien geduurd, maar toch eentje te pakken gekregen voor een leuke prijs.
Deze horloges worden niet zo vaak op ebay aangeboden, en als er een beschikbaar is wordt er flink op geboden.

Het horloge is flink gebruikt, de kast is van verchroomd messing en 50mm in diameter.
Het uurwerk is een Seiko 19L en is in productie geweest van 1929 tot november 1971.
Dit is een 7 jewel uitvoering, ze zijn ook te vinden met 15 jewels.
Het laatste model staat te boek als kaliber 9119.

Aan het merkje en nummer in het deksel te zien denk ik dat het bouwjaar 1947 of 1957 is.
Het horloge loopt tot nu toe prima !
Bedankt voor het kijken.

Mvg. Chris.

15 likes

Erg mooi! Merkje is een kraanvogel trouwens. Jaren 50 en 60 las ik ergens maar dat weet ik niet zeker.

1 like

:+1:, mooi !

1 like

Da’s ook het leuke van onze hobby, zoeken tot je een ons weegt en 'm dan toch nog weten te vinden.
Mooi hoor :relaxed:

2 likes

Mooi hoor. Wist sinds kort pas dat Seikosha “staat” voor de zakhorloges en Seiko voor de polshorloges.
De aanhouder wint :wink:. Veel plezier er mee!

1 like

Niet helemaal, staat ook op het hele ouwe horloge spul.

Okee, niet op de voorkant…

4 likes

Mooi om te zien. Thanks for sharing!

Leuke aanwinst, we zien hier imho te weinig zakhorloges, dus dank voor het delen en gefeliciteerd!

1 like

Ja dat klopt, ik heb een Seiko Super uit1957 en een king Seiko uit 1962 met deze Kraanvogel in het deksel.
Ik wist niet zeker of de jaren veertig dit ook al had.

Mooie aanwinst!!! Zie je inderdaad niet veel langskomen.
Veel plezier toegewenst met de nieuwe aanwinst :thumbsup:

1 like

Mooi hoor !!! Zo’n oud zakhorloge van Seiko kom je maar zelden tegen.
Ik ben jaloers :grin:

1 like

Mooie aanwinst Chris; ziet er nog goed uit! :thumbsup:
Deze zie je niet vaak, Seiko zakhorloges zijn zowieso zeldzaam.
Hoe dan ook, altijd leuk om eindelijk een horloge te pakken te krijgen als je er lang naar gezocht hebt.

1 like

Gaaf hoor. En zo zie je maar: geduld wordt beloond.

Ik wist trouwens niet eens dat er Seikosha klokken gemaakt waren. Weer wat geleerd.

1 like

Ja, oude Seiko tafel of hang klokken zijn vaak te koop op ebay, ze zijn o.a verkocht in de VS.:slight_smile: