Nieuwe aanwinst: Sinn 103 St AR UTC

Beste mensen, in mijn zoektocht naar een nieuwe (GMT) zijn heel wat horloges de revu gepasseerd. Dat is toch wel een van de leuke zaken, het speuren en zoeken naar iets nieuws was passend is. Passend qua smaak, budget en de zgn klik.

De Sinn 900 (toch wel erg groot en geen cijfers), de Doxa 750T GMT (toch wel iets te uitgesproken en drukke wijzerplaat voor dagelijks gebruik, al wil staat die hoog op mijn wishlist!) en ook diverse andere horloges bekeken te hebben, heb ik de knoop doorgehakt.

Na de verkoop van een aantal horloges (tja, de geldboom is ook niet hier te vinden :wink: ) heb ik een afspraak gemaakt met Tjibbe (van Classic Watches/Uhrenfreund, een aanrader om zaken mee te doen!!). Hij was toevallig in Nederland, dat scheelde weer een trip naar Duitsland. Onder een bak koffie en limonade voor de kids, kon ik de 103 bekijken. De 103 viel direct in de smaak.

De afmetingen waar ik wat huiverig voor was (met 41mm, te klein), bleek ongegrond. Door de dikte (17mm) van het horloge en de mooie en fijn dragende stalen band, is het een perfecte maat. Ik denk redelijk als de Seamaster PO.
Hij heeft geschroefde pushers, mooie zichtbodem en voorzien van de Sinn technieken (Anti Magnetisch en Ar techniek tegen vocht in de kast). Mooie klassieke uitstraling, goed afleesbaar, mooi bol saffierglas… Kortom: ik ben blij (:P)

Vond tijdens de zoektocht nog een mooie Sinn site, wil ik ook met jullie delen. Alle modellen en extra info.
http://sinn-uhren.info/index.html

Hier wat foto’s…(sorry voor de vingers…)

Vergelijk met de 857

Mooi hoor, gefeliciteerd.

Awesome! Gefeliciteerd (tu)

Skitterend! Van harte.

Prachtig, prachtig. En wat dit horloge qua ontwerp extra interessant maakt (vind ik) is het feit dat je de UTC-wijzer onder de urenwijzer mee kunt laten lopen; als je de UTC-functie niet gebruikt of wilt gebruiken, kun je de wijzer ‘verbergen’. Dit in tegenstelling tot de meeste andere horloges met een UTC- (of GMT-functie). De andere merken gebruiken allemaal een afwijkende wijzer die je nergens ‘kwijt’ kunt.

Overigens ben ik wel benieuwd of dit horloge een echte UTC-functie heeft: anders gezegd, kun je de UTC-wijzer apart doordraaien of draai je de gewone urenwijzer door, zoals bij een Rolex GMT?

Alvast veel draagplezier!

Menno

Proficiat!

Mooi man gefeliciteerd.

Mooi hoor,gefeliciteerd en veel draagplezier.

Knappe klok.(tu)

Doet me deugd om te horen dat de twijfels die je had ongegrond waren.
Ik wens je veel plezier met deze Sinn icoon.

Schitterend horloge, allebei trouwens.
Veel plezier toegewenst met je horloge’s.

Heel fraai horloge (tu)
Gefeliciteerd.

Van harte gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

Ik heb hem zelf ook, echter nog geen mooie foto’s.
Zelf heb ik de achterdeksel laten wisselen voor een stalen deksel.

De Utc wijzer is apart te verstellen, dmv stand 2 van de kroon. Draai je de ene kant op verspringt de datum, de andere kant verspringt de wijzer.
Men heeft ahw van de dagfunctie van de valjoux 7750 een utc functie gemaakt.

Door alle grote klokken van de laatste jaren, lijkt ie soms wat klein. Maar ik vind de 103 qua formaat prima.

Sinn :~
Erg mooi hoor! Ook erg dik zeg, 17mm pffieeuw…

@lucien, waarom heb je de glasbodem verwisseld? Waar heb je dat trouwens gedaan?

Lucien Schreef:

Van harte gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

Ik heb hem zelf ook, echter nog geen mooie
foto’s.
Zelf heb ik de achterdeksel laten wisselen voor
een stalen deksel.

De Utc wijzer is apart te verstellen, dmv stand 2
van de kroon. Draai je de ene kant op verspringt
de datum, de andere kant verspringt de wijzer.
Men heeft ahw van de dagfunctie van de valjoux
7750 een utc functie gemaakt.

Door alle grote klokken van de laatste jaren,
lijkt ie soms wat klein. Maar ik vind de 103 qua
formaat prima.

http://img.photobucket.com/albums/v222/coupe0_9/93
9e0fcf.jpg

… dus op dezelfde manier als bij de MKII LRRP! Werkt idd prima.

Menno

Proficiat!

gefeliciteerd met deze mooie klok!

hhe Schreef:

@lucien, waarom heb je de glasbodem verwisseld?
Waar heb je dat trouwens gedaan?

Sorry, over het hoofd gezien:

Waarom: Toolwatches and crystalbacks don’t mix !
Ik vind een stalen deksel net zo mooi, zoniet mooier als een uurwerk…

Waar: Sinn Depot hier in de buurt.

Vanmiddag live mogen aanschouwen, letterlijk en figuurlijk een geweldige dikke klok, best wel jaloers!

Eric